dc.contributor |
Pons Bosch, Jordi |
|
dc.contributor.author |
March Vilanova, Pere Joan |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-02T10:17:31Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149538 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball Final de Màster és una intent de vincular, en el context de les
aules d’Educació Secundària Obligatòria, les concepcions de cultura que es
desprenen del currículum amb la cultura que els propis alumnes posseeixen,
produeixen i reprodueixen.
El treball consistirà, doncs, en una anàlisi crítica de la presència de la cultura al
currículum de la Secundària Obligatòria, entenent que el coneixement de les
ciències socials des d’un punt de vista de l’entorn més immediat és un punt de
partida fonamental per a que els alumnes aprenguin i s’imbueixin de la identitat
cultural pròpia, sigui aquesta quina sigui i de la forma en què actualment es
doni.
Així mateix, un pilar principal d’aquesta anàlisi serà l’aportació de teòrics sobre
la producció i reproducció cultural per entendre les dinàmiques que es donen
entre els joves, en el seu paper d’alumnes, en interacció entre ells mateixos i
amb els professors. És important partir d’aquí ja que la cultura es pot entendre
de moltes maneres. Si bé s’entén com un conjunt de tradicions i costums d’un
lloc determinat (cultura mallorquina, cultura balear, cultura espanyola), ens serà
més útil entendre la cultura com tot un conjunt de normes i eines socials que
permeten als individus viure en societat i en comunitat.
Seguidament, es presentarà una proposta didàctica, la metodologia de la qual
estarà estructurada per tal d’aconseguir una vinculació i participació dels
alumnes entre la seva pròpia cultura amb la cultura que presenta el currículum
de Secundària Obligatòria, per tal que puguin participar, descobrir i construir
per si mateixos una cultura pròpia, democràtica i de caire popular. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Cultura |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Descobriment |
ca |
dc.subject.other |
Participació |
ca |
dc.subject.other |
Debat |
ca |
dc.title |
Proposta didàctica de tractament cultural a Educació Secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:20:10Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|