Proposta didàctica de tractament cultural a Educació Secundària

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author March Vilanova, Pere Joan
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-07-02T10:17:31Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149538
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball Final de Màster és una intent de vincular, en el context de les aules d’Educació Secundària Obligatòria, les concepcions de cultura que es desprenen del currículum amb la cultura que els propis alumnes posseeixen, produeixen i reprodueixen. El treball consistirà, doncs, en una anàlisi crítica de la presència de la cultura al currículum de la Secundària Obligatòria, entenent que el coneixement de les ciències socials des d’un punt de vista de l’entorn més immediat és un punt de partida fonamental per a que els alumnes aprenguin i s’imbueixin de la identitat cultural pròpia, sigui aquesta quina sigui i de la forma en què actualment es doni. Així mateix, un pilar principal d’aquesta anàlisi serà l’aportació de teòrics sobre la producció i reproducció cultural per entendre les dinàmiques que es donen entre els joves, en el seu paper d’alumnes, en interacció entre ells mateixos i amb els professors. És important partir d’aquí ja que la cultura es pot entendre de moltes maneres. Si bé s’entén com un conjunt de tradicions i costums d’un lloc determinat (cultura mallorquina, cultura balear, cultura espanyola), ens serà més útil entendre la cultura com tot un conjunt de normes i eines socials que permeten als individus viure en societat i en comunitat. Seguidament, es presentarà una proposta didàctica, la metodologia de la qual estarà estructurada per tal d’aconseguir una vinculació i participació dels alumnes entre la seva pròpia cultura amb la cultura que presenta el currículum de Secundària Obligatòria, per tal que puguin participar, descobrir i construir per si mateixos una cultura pròpia, democràtica i de caire popular. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Descobriment ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Debat ca
dc.title Proposta didàctica de tractament cultural a Educació Secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:20:10Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics