[cat] El següent escrit se centra a desenvolupar una proposta fonamentada
en les Rutines de pensament extretes de la teoria pedagògica de Perkins,
enfocada a tractar els distints ítems dels Objectius de Desenvolupament
Sostenible (ODS) elaborats per l'Organització de les Nacions Unides (ONU). La
idea del treball se centrarà en un curs de quart d'ESO, concretament la matèria
de Valors Ètics, en el qual es desenvoluparà diferents activitats dividides per
trimestres que s'inspiren en la metodologia Design for Chance, la qual cosa
implica que el conjunt d'activitats tindrà un objectiu pràctic, de tal manera que
es duran a terme distintes activitats que tractin de fomentar dos objectius
principalment: l'anàlisi i capacitat crítica, i també el treball cooperatiu. Així totes
les dinàmiques procuraran ajudar als alumnes a què puguin exercir la seva
pròpia capacitat crítica per reflexionar entorn d’aquests ODS així com proposar
i dur a la pràctica activitats que puguin contribuir a assolir-los. L'objectiu és, per
tant, que siguin capaços de reflexionar i entendre tant la importància com les
implicacions pràctiques dels valors ètics.