[cat] En els darrers anys, la realitat virtual (RV) ha passat de ser una tecnologia
exclusiva de determinats camps, a ser una eina d’ensenyament a l'abast de la
major part de la comunitat educativa que cal considerar. Aquest treball analitza
les seves possibilitats educatives i proposa una metodologia per convertir part
de l'aprenentatge en un procés vivencial.
El treball s'inicia analitzant les possibilitats de la RV per estimular la motivació i
atenció dels alumnes, facilitar la retenció i assimilació del coneixement, atendre
a la diversitat i ser una alternativa a les sortides escolars. A continuació
s'analitzen i comparen diferents plataformes educatives de RV, escollint
l'aplicació Google Expeditions per les seves prestacions i ser gratuïta. En
aquest punt també es considera un model de visor de realitat virtual i telèfon
mòbil per a calcular els costos d'implementació de la proposta en un curs de
secundària. Finalment es proposa una metodologia per treballar amb aquesta
tecnologia i una sèrie d'activitats que en fan ús.
El treball s'ha contextualitzat per a la matèria de tecnologia en secundària, tot i
això, la metodologia és aplicable a altres àrees de coneixement i etapes
educatives.