dc.contributor |
Cirer Costa, Felip |
|
dc.contributor.author |
Ribas Ribas, Maria |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-19T07:11:44Z |
|
dc.date.available |
2019-07-19T07:11:44Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149659 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta investigació planteja reconsiderar la didàctica de la literatura des de
l’apropament al món de l’alumnat per mitjà d’un tractament del text literari que comporti
tant la reflexió com la interpretació del món que ens envolta. En aquest contacte amb
la realitat social, l’objectiu inicial és el tractament de temes transversals com
l’homofòbia i la discriminació de gènere, ja que es parteix d’un estat de la qüestió que
reclama prendre nous camins de transformació i evolució. En el pas que va de la teoria
a la pràctica, es proposen dues unitats didàctiques coordinades entre les àrees de
Llengua catalana i literatura i Llengua castellana i literatura que tenen a la seva base la
dona escriptora a la Transició espanyola. De les novel·les L’hora violeta i El mismo mar
de todos los veranos sorgeix la possibilitat d’establir un pont entre passat i present, de
sortir del cànon i de tractar els temes transversals esmentats a través del debat i del
diàleg, de l’escriptura i de l’ús de les TIC. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This investigation set out is the reconsideration of didactics of the literature from the
perspective of the approachment of the world of the pupils through a different way of
treating the literary text that includes either the reflexion as well as interpretation of the
world around us. Through this contact with the social reality, the main objective is
studying transversal themes such as homophobia and gender discrimination, as it
needs to be re-evaluated and reformed. Going forward, we propose two didactic units
which are coordinating the subject of Catalan language and literature alongside the
subject of Spanish language and literature, and which are based on the figure of the
female writer during the Spanish Transition. From the novels L’hora violeta and El
mismo mar de todos los veranos, there emerges the possibility of building a bridge
between the past and the present, bucking the trend and analyzing these transversal
matters through debate and dialogue, through the written word, and the use of the TIC. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Dona |
ca |
dc.subject.other |
Discriminació |
ca |
dc.subject.other |
Societat |
ca |
dc.subject.other |
Literature |
ca |
dc.subject.other |
Didactics |
ca |
dc.subject.other |
Woman |
ca |
dc.subject.other |
Discrimination |
ca |
dc.subject.other |
Society |
ca |
dc.title |
La societat a través de la literatura:
“Quitarse el disfraz” i “La dona té veu”, dues propostes didàctiques coordinades entre llengües |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:01:30Z |
|