[cat] És un fet que les tecnologies han canviat la nostra vida i per tant també canviaran
l’educació. Aquest treball de fi de màster s’ha dissenyat amb l’objectiu d’oferir
una proposta d’utilització de les noves tecnologies a l’assignatura de Biologia i
Geologia durant l’etapa de l’ESO. En concret, s’han seleccionat continguts de
geologia i es desenvolupen utilitzant My maps (de Google) i Aurasma (per
dissenyar eines amb realitat augmentada). Es pretén que els alumnes utilitzin un
portàtil o una tableta per poder accedir a les instruccions, les quals els permetran
construir el seu aprenentatge i a la vegada els permetrà l’adquisició de la
competència digital.
La proposta es divideix en dues parts, la primera ofereix una visió global dels
fenòmens geològics més rellevants de la Terra, a més de les teories més
importants que defineixen les bases de la geologia. La segona part, s’endinsa en
l’estudi del relleu de l’illa de Menorca, apropant així als alumnes a conèixer les
característiques del seu territori. Aquest coneixement farà que puguin estimar,
cuidar i conservar els paisatges tan emblemàtics de l’illa balear.