dc.contributor |
Massanet Amer, Jerónimo |
|
dc.contributor.author |
Llompart Mariano, Cristina |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-24T07:10:28Z |
|
dc.date.available |
2019-07-24T07:10:28Z |
|
dc.date.issued |
2018-05-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149694 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el present Treball de Final de Màster s’ofereix una alternativa a l’avaluació
educativa de l’assignatura Física i Química, partint del contrast existent entre
l’avaluació tradicional i l’autèntica, sense deixar de banda els avantatges i/o
inconvenients que presenta cada una d’elles. No es tracta de passar de cop i
sobte d’una avaluació a l’altre ni tampoc el fet de decantar-nos cap a una sola;
sinó de la transició necessària que com a docents hauríem de fer, agafant els
punts forts de les dues avaluacions i deixant de banda els seus punts febles.
Per aquesta raó, és important conèixer l’evolució que ha sofert el concepte
d’avaluació educativa al llarg de la seva història així com els aspectes que
caracteritzen a cada una de les avaluacions per tal de decidir i establir les
pautes necessàries per a desenvolupar la transició de l’avaluació. Es tracta de
fer més real l’avaluació educativa i per tant és necessari reconèixer,
desenvolupar i posar en pràctica les capacitats, habilitats, destreses i
competències de l’alumnat. Per tal d’acostar el treball a la realitat, es du a
terme una breu investigació realitzada a petita escala sobre un centre
d’educació secundària obligatòria i batxillerat de les Illes Balears, a fi d’establir
un primer punt d’inici a aquesta transició. Per poder desenvolupar la proposta,
és necessari posar en pràctica la base bibliogràfica amb la finalitat d’aconseguir
un desenvolupament de les competències clau de l’alumnat en la matèria de
Física i Química, fet que ens du a desenvolupar exemples concrets de la
transició d’avaluació mitjançant l’ús de noves metodologies. Aquest tipus
d’avaluació es pot globalitzar no tan sols en el concepte concret a tractar ni a la
pròpia assignatura, sinó a totes i a cada una de les matèries existents, duent a
terme les adaptacions pertinents. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
544 - Química física |
ca |
dc.subject.other |
Avaluació |
ca |
dc.subject.other |
Tradicional |
ca |
dc.subject.other |
Autèntica |
ca |
dc.subject.other |
Transició |
ca |
dc.subject.other |
Competències |
ca |
dc.title |
Transició de l'avaluació tradicional a l'autèntica. Avaluació per competències en la Física i Química |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:00:30Z |
|