La didàctica del patrimoni a l’educació formal. Una proposta per a l’Educació Secundària Obligatòria: “El patrimoni cultural en perill. Mirades a través de la nostra història recent”

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Rubí Sastre, Maria Magdalena
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-07-24T07:53:02Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149698
dc.description.abstract [cat] La present memòria del Treball de Fi de Màster es centra en presentar un projecte de didàctica del patrimoni cultural enfocat a l’Ensenyança Secundària Obligatòria. L’apropament a la qüestió patrimonial es realitza a través de la història, i concretament a partir d’episodis violents i tràgics, el que ho entronca amb l’anomenada arqueologia del conflicte. Així, a partir de l’estudi de les conseqüències negatives que tingueren determinats esdeveniments de la història sobre el patrimoni cultural, es pretén dur a terme una reflexió sobre aquest. En el cas concret d’aquest projecte, s’han triat tres moments de la història recent que foren especialment nefasts per al patrimoni: la Segona Guerra Mundial, l’Alemanya nazi i la Guerra Civil espanyola. L’objectiu és dur a terme una tasca de sensibilització des de l’àmbit de l’educació formal per tal de que els alumnes valorin i estimin el patrimoni cultural, ja que en un futur seran ells els responsables de la seva tutela. ca
dc.description.abstract [eng] This dissertation is focused on presenting an educational project on cultural heritage. The approach to the subject is made from the study of historical events that were especially adverse for the preservation of the cultural heritage. Thereby, it has been picked out three moments of contemporary history that had negative consequences on this type of heritage: the Second World War, the Nazi Germany and the Spanish Civil War. The aim of the project is to educate and sensitize high school students about the value of the cultural heritage. This is a necessary task because in the future they will be responsible for its preservation. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject.other Didàctica del patrimoni cultural ca
dc.subject.other Didàctica del conflicte ca
dc.subject.other Història contemporània ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other Educació formal ca
dc.title La didàctica del patrimoni a l’educació formal. Una proposta per a l’Educació Secundària Obligatòria: “El patrimoni cultural en perill. Mirades a través de la nostra història recent” ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:25:04Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics