[cat] Les matemàtiques són una matèria que en general està essent rebutjada per gran
part del estudiants d’Educació Secundària. En ocasions els costa molt entendre
alguns conceptes i això provoca que es desanimin fàcilment i, en algunes ocasions, sentin la impossibilitat d’aconseguir resultats satisfactoris. Una possible
forma de modificar aquesta visió és canviar la forma en com aquesta matèria es
presentada a les aules. Un possible canvi és la incorporació de l’aprenentatge a
través dels jocs.
La primera part es basa en donar una idea general dels jocs, fent una caracterització dels mateixos, així com la definició i característiques bàsiques o les fases i
estratègies que aquests incorporen. Per tal d’aprofundir en els jocs que es poden
dur a terme a les aules de matemàtiques, es fa una possible classificació dels
diferents tipus de jocs i la metodologia general que incorporen aquests.
La segona part estarà centrada en la secció d’àlgebra de l’assignatura de matemàtiques de 1r d’ESO. S’analitza la metodologia vigent d’aquest curs i els continguts que s’han de treballar en aquest bloc concret. Posteriorment es recullen
diferents jocs que es podrien dur a terme dins les aules per practicar aquests continguts. En cada un d’ells, s’esmenten els objectius de les activitats i que és el
que es treballa fent referència a la normativa. Finalment, es dona alguna idea de
la metodologia que es pot seguir per dur a terme els jocs proposats a les aules i
una possible proposta d’avaluar el treball que s’ha realitzat.