Nous factors d'èxit escolar

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Florit Olives, Cristina
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-07-26T10:45:37Z
dc.date.available 2019-07-26T10:45:37Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149743
dc.description.abstract [cat] Aquest treball es centra en l’estudi dels factors educatius que són claus per a determinar la conductes de millora o empitjorament del resultats acadèmics dels alumnes durant el seu procés d’aprenentatge dins els centres educatius. Una societat com l’actual on les necessitats a respondre són infinites, es fa necessari el requeriment d’un estudi exhaustiu sobre l’estat del nostre sistema educatiu. Resulta imprescindible tenir en compte quins són els eixos sobre els quals gira la nostra societat actual, ja que afecten directament i indirectament als problemes que pateix l’educació. La tendència a homogeneïtzar normes, pautes, metodologies no fan altra cosa que provocar processos de segregació cada vegada més marcats. Les polítiques educatives i socials intenten, en principi, disminuir les desigualtats socials, però com podem avaluar els impactes d’una política educativa sobre aquestes desigualtats? (Tarabini i Clement, 2006). I com afecten al fracàs o a l’èxit escolar? Com s’ha publicat en els últims estudis PISA, existeixen desigualtats en els resultats acadèmics dels alumnes. Aquestes venen donades per múltiples variables, individuals i acadèmiques, que caldria analitzar i estudiar. Es tendeix a atribuir com a única causa del fracàs escolar al propi alumne, condicionat per una sèrie de variables personals i contextuals (culturals, socioambientals, socioeconòmics), però el fracàs també pot referir-se a la pròpia institució escolar. Llavors, seria útil preguntar-se per què tantes escoles estan fracassant amb tants nens/es (González-Pienda y Núñez, 2002). Tenint això present, es plantegen en aquesta recerca les següents preguntes: quins elements educatius afavoreixen l’èxit escolar? Quins són els factors que un centre educatiu ha de potenciar per esdevenir un centre eficient i afavorir l’obtenció de millors resultats acadèmics dels seus alumnes? ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Fracàs escolar ca
dc.subject.other Equitat ca
dc.subject.other Política educativa ca
dc.title Nous factors d'èxit escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:27:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record