dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Ramon Francia, Laura |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-13T11:16:36Z |
|
dc.date.available |
2019-09-13T11:16:36Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149870 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball neix de l'interès cap a la intervenció en les dificultats
d’aprenentatge des del departament d’orientació de les escoles. Al llarg del
treball es fa un estudi d’aspectes relacionats amb les lleis d’orientació
educativa, del rol de l’orientador al centre, de l’avaluació psicopedagògica i de
les dificultats d’aprenentatge, especialment, de les competències de lectura i
escriptura al nostre sistema educatiu fent especial menció del model tradicional
d’avaluació psicopedagògica i presentant una proposta integradora: El model
de resposta a la intervenció (RTI).
Partint d'aquests continguts teòrics i de l’estudi dels documents del Servei
d’Atenció a la Diversitat de les Illes Balears, fent servir entrevistes i pautes
d’observació aplicades al departament d’orientació de secundària d’ un col·legi
concertat de Palma, s’ha realitzat una anàlisi del model actual des del
paradigma de Resposta a la Intervenció i de les similituds i diferencies entre el
model orientador tradicional i el model preventiu formulat.
La conclusió d'aquesta anàlisi mostra la tendència a decantar-se pel model
d’avaluació psicopedagògica tradicional que en totes les seves fases, es
realitza de forma individual i se centra en el problema i en les dificultats. En
canvi, es proposa el model de resposta a la intervenció que es un model
preventiu, inclusiu, més proper a l’aula i col·laboratiu com a model que evita la
perpetuació de les dificultats d’aprenentatge i promou l’èxit educatiu. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
|
dc.subject.other |
Dificultats d’aprenentatge |
|
dc.subject.other |
Avaluació psicopedagògica |
|
dc.subject.other |
Departament d’orientació de secundària |
|
dc.subject.other |
Model orientador tradicional |
|
dc.subject.other |
Model de resposta a la intervenció (RTI) |
|
dc.title |
Anàlisi del model orientador actual des del paradigma de Resposta a la Intervenció (RTI). |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:00:27Z |
|