Anàlisi del model orientador actual des del paradigma de Resposta a la Intervenció (RTI).

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Ramon Francia, Laura
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-13T11:16:36Z
dc.date.available 2019-09-13T11:16:36Z
dc.date.issued 2018-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149870
dc.description.abstract [cat] Aquest treball neix de l'interès cap a la intervenció en les dificultats d’aprenentatge des del departament d’orientació de les escoles. Al llarg del treball es fa un estudi d’aspectes relacionats amb les lleis d’orientació educativa, del rol de l’orientador al centre, de l’avaluació psicopedagògica i de les dificultats d’aprenentatge, especialment, de les competències de lectura i escriptura al nostre sistema educatiu fent especial menció del model tradicional d’avaluació psicopedagògica i presentant una proposta integradora: El model de resposta a la intervenció (RTI). Partint d'aquests continguts teòrics i de l’estudi dels documents del Servei d’Atenció a la Diversitat de les Illes Balears, fent servir entrevistes i pautes d’observació aplicades al departament d’orientació de secundària d’ un col·legi concertat de Palma, s’ha realitzat una anàlisi del model actual des del paradigma de Resposta a la Intervenció i de les similituds i diferencies entre el model orientador tradicional i el model preventiu formulat. La conclusió d'aquesta anàlisi mostra la tendència a decantar-se pel model d’avaluació psicopedagògica tradicional que en totes les seves fases, es realitza de forma individual i se centra en el problema i en les dificultats. En canvi, es proposa el model de resposta a la intervenció que es un model preventiu, inclusiu, més proper a l’aula i col·laboratiu com a model que evita la perpetuació de les dificultats d’aprenentatge i promou l’èxit educatiu.
dc.format application/pdf
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
dc.subject.other Dificultats d’aprenentatge
dc.subject.other Avaluació psicopedagògica
dc.subject.other Departament d’orientació de secundària
dc.subject.other Model orientador tradicional
dc.subject.other Model de resposta a la intervenció (RTI)
dc.title Anàlisi del model orientador actual des del paradigma de Resposta a la Intervenció (RTI).
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record