dc.contributor |
Garcias Gomila, Francesca |
|
dc.contributor.author |
Alomar Barceló, Miquel Lleó |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-20T07:48:52Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149913 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els combustibles fòssils que utilitzam, sobretot, per aconseguir energia són un
recurs finit. A més, el seu ús representa la causa principal de les emissions de
diòxid de carboni, les quals, juntament amb altres activitats humanes,
provoquen el canvi climàtic. Per tal de fer front a l’actual crisi energètica i
ambiental, la societat necessita un canvi de mentalitat, ciutadans més
conscients i responsables envers el medi i l’ús de recursos.
El paper de l’educació és clau per assolir una conscienciació ambiental més
gran i fomentar la sostenibilitat, el reciclatge i l’estalvi d’energia. Cal donar als
joves una formació que inclogui la dimensió ambiental, que els permeti adquirir
una visió crítica i desenvolupar estratègies per poder fer un ús equilibrat dels
recursos en les activitats de la vida quotidiana. És a dir, és necessària una
educació que capaciti les noves generacions per fer front al repte que
representa la problemàtica ambiental i construir un futur sostenible.
Tot i que la llei educativa vigent fa esment a la importància d’abordar la
temàtica ambiental, el tractament als currículums d’educació secundària és
insuficient, limitant-se, a la pràctica, a la matèria de biologia i geologia i alguns
continguts d’assignatures específiques i d’opció. En aquest treball es proposa
tractar la sostenibilitat de manera transversal des de l’assignatura de
matemàtiques. Més específicament, es presenten un conjunt d’activitats
dissenyades, principalment, per als cursos de 3r i 4t d’ESO amb l’objectiu de
desenvolupar actituds i comportaments ecològics, però que ofereixen, alhora,
contextos d’aprenentatge enriquidors per als continguts i competències de
l’assignatura. Així, la present proposta educativa es pot desenvolupar dins el
marc de l’educació secundària convencional tot considerant un ensenyament
competencial i reflexiu on pren especial importància la resolució de problemes
reals, els quals permeten, a més, connectar diferents àrees del currículum. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Educació per a la sostenibilitat |
ca |
dc.subject.other |
Educació secundària |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament de les matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Resolució de problemes reals |
ca |
dc.subject.other |
Conscienciació ambiental |
ca |
dc.title |
Tractament de la sostenibilitat a l’Educació Secundària des de l’assignatura de Matemàtiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:00:33Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|