Tractament de la sostenibilitat a l’Educació Secundària des de l’assignatura de Matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Garcias Gomila, Francesca
dc.contributor.author Alomar Barceló, Miquel Lleó
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-20T07:48:52Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149913
dc.description.abstract [cat] Els combustibles fòssils que utilitzam, sobretot, per aconseguir energia són un recurs finit. A més, el seu ús representa la causa principal de les emissions de diòxid de carboni, les quals, juntament amb altres activitats humanes, provoquen el canvi climàtic. Per tal de fer front a l’actual crisi energètica i ambiental, la societat necessita un canvi de mentalitat, ciutadans més conscients i responsables envers el medi i l’ús de recursos. El paper de l’educació és clau per assolir una conscienciació ambiental més gran i fomentar la sostenibilitat, el reciclatge i l’estalvi d’energia. Cal donar als joves una formació que inclogui la dimensió ambiental, que els permeti adquirir una visió crítica i desenvolupar estratègies per poder fer un ús equilibrat dels recursos en les activitats de la vida quotidiana. És a dir, és necessària una educació que capaciti les noves generacions per fer front al repte que representa la problemàtica ambiental i construir un futur sostenible. Tot i que la llei educativa vigent fa esment a la importància d’abordar la temàtica ambiental, el tractament als currículums d’educació secundària és insuficient, limitant-se, a la pràctica, a la matèria de biologia i geologia i alguns continguts d’assignatures específiques i d’opció. En aquest treball es proposa tractar la sostenibilitat de manera transversal des de l’assignatura de matemàtiques. Més específicament, es presenten un conjunt d’activitats dissenyades, principalment, per als cursos de 3r i 4t d’ESO amb l’objectiu de desenvolupar actituds i comportaments ecològics, però que ofereixen, alhora, contextos d’aprenentatge enriquidors per als continguts i competències de l’assignatura. Així, la present proposta educativa es pot desenvolupar dins el marc de l’educació secundària convencional tot considerant un ensenyament competencial i reflexiu on pren especial importància la resolució de problemes reals, els quals permeten, a més, connectar diferents àrees del currículum. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació per a la sostenibilitat ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Ensenyament de les matemàtiques ca
dc.subject.other Resolució de problemes reals ca
dc.subject.other Conscienciació ambiental ca
dc.title Tractament de la sostenibilitat a l’Educació Secundària des de l’assignatura de Matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:33Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics