| dc.contributor | Garcias Gomila, Francesca | |
| dc.contributor.author | Alomar Barceló, Miquel Lleó | |
| dc.date | 2018 | |
| dc.date.accessioned | 2019-09-20T07:48:52Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-04 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/149913 | |
| dc.description.abstract | [cat] Els combustibles fòssils que utilitzam, sobretot, per aconseguir energia són un recurs finit. A més, el seu ús representa la causa principal de les emissions de diòxid de carboni, les quals, juntament amb altres activitats humanes, provoquen el canvi climàtic. Per tal de fer front a l’actual crisi energètica i ambiental, la societat necessita un canvi de mentalitat, ciutadans més conscients i responsables envers el medi i l’ús de recursos. El paper de l’educació és clau per assolir una conscienciació ambiental més gran i fomentar la sostenibilitat, el reciclatge i l’estalvi d’energia. Cal donar als joves una formació que inclogui la dimensió ambiental, que els permeti adquirir una visió crítica i desenvolupar estratègies per poder fer un ús equilibrat dels recursos en les activitats de la vida quotidiana. És a dir, és necessària una educació que capaciti les noves generacions per fer front al repte que representa la problemàtica ambiental i construir un futur sostenible. Tot i que la llei educativa vigent fa esment a la importància d’abordar la temàtica ambiental, el tractament als currículums d’educació secundària és insuficient, limitant-se, a la pràctica, a la matèria de biologia i geologia i alguns continguts d’assignatures específiques i d’opció. En aquest treball es proposa tractar la sostenibilitat de manera transversal des de l’assignatura de matemàtiques. Més específicament, es presenten un conjunt d’activitats dissenyades, principalment, per als cursos de 3r i 4t d’ESO amb l’objectiu de desenvolupar actituds i comportaments ecològics, però que ofereixen, alhora, contextos d’aprenentatge enriquidors per als continguts i competències de l’assignatura. Així, la present proposta educativa es pot desenvolupar dins el marc de l’educació secundària convencional tot considerant un ensenyament competencial i reflexiu on pren especial importància la resolució de problemes reals, els quals permeten, a més, connectar diferents àrees del currículum. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | Educació per a la sostenibilitat | ca |
| dc.subject.other | Educació secundària | ca |
| dc.subject.other | Ensenyament de les matemàtiques | ca |
| dc.subject.other | Resolució de problemes reals | ca |
| dc.subject.other | Conscienciació ambiental | ca |
| dc.title | Tractament de la sostenibilitat a l’Educació Secundària des de l’assignatura de Matemàtiques | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2018-12-19T11:00:33Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |