dc.contributor |
Monge Ganuzas, Jose Ignacio |
|
dc.contributor.author |
Morales Costa, Marina |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-23T10:55:40Z |
|
dc.date.available |
2019-09-23T10:55:40Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149926 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La següent investigació té com a objectiu donar lloc una proposta pràctica que
afavoreixi el procediment d’acollida de l’alumnat nouvingut als centres de
secundària. Per fer efectiu el resultat esperat, en primer lloc s’observarà el
sistema educatiu de les Illes Balears a través de la legislació i els documents
oficials relatius a educació, cercant comprovar si s’afavoreix la interculturalitat i
una acollida digna dels nouvinguts. En segon lloc, a partir d’un estudi realitzat
als alumnes del PALIC de l’IES Isidor Macabich, es coneixerà quina ha estat
l’experiència d’acollida al centre de secundària.
Vist això, en últim lloc es contrastaran els resultats obtinguts de l’anàlisi dels
documents i les experiències dels alumnes respecte de l’acollida, per tal de,
finalment desenvolupar una proposta que afavoreixi un canvi a la realitat
educativa. La investigació conclourà amb una proposta pràctica centrada en una
necessitat, que existeixi un context adient i proper a la interculturalitat per tal de
poder en conseqüència desenvolupar una acollida adequada. D’aquesta
manera, al voltant de quatre qüestions: la filosofia pròpia dels centres de
secundària, l’acollida, el professorat i el mediador cultural, es plantejaran millores
que afavoreixin l’acollida i l’educació intercultural als centres de secundària. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The objective of the following investigation is leading a practical proposal to
improve the reception procedure to newcomer students in secondary schools. To
make the result effective, first of all, the educational system of Balearic Island will
be observed by their legislation and official documents related to education; the
reason is to check if it favors interculturality and a worthy welcome for newcomer
students. Secondly, through a study made by students from PALIC of IES Isidor
Macabich, will be known the welcome’s experience they have taken in this high
school. Then, finally, the results obtained from the document analysis will be contrasted
with the welcoming experience of students, so that, lastly could develop a
proposal to cause a change on educative reality. The investigation will conclude
with a practical proposal focusing on a necessity, the existence of a suitable
context and closer to interculturality; for thus, in consequence, being able to
develop an appropriate reception. This way, around four aspects: the philosophy
of a secondary school, the welcome, the teaching staff and the cultural mediator,
will be posed improvements that favor the reception and intercultural education
of secondary schools. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Acollida |
ca |
dc.subject.other |
Interculturalitat |
ca |
dc.subject.other |
Nouvinguts |
ca |
dc.subject.other |
Centre |
ca |
dc.subject.other |
Comunitat educativa |
ca |
dc.subject.other |
Reception |
ca |
dc.subject.other |
Interculturality |
ca |
dc.subject.other |
Newcomers |
ca |
dc.subject.other |
High school |
ca |
dc.subject.other |
Educational community |
ca |
dc.title |
Una benvinguda als nouvinguts: Proposta pràctica per fer d'un centre un espai obert a l'acollida inclusiva |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:00:38Z |
|