dc.contributor |
Olivares Garcia, Cristina |
|
dc.contributor.author |
Perelló Tarragona, Blanca |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-23T11:47:24Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149930 |
|
dc.description.abstract |
[cat] És innegable que s’ha recorregut un llarg camí en la igualtat de gènere, tant en
l’àmbit de l’educació com en molts altres. Tot i això, encara hi ha evidències d’una
desigualtat de gènere en l'ensenyament. Sense anar més enllà, l’OCDE ha
alertat d’aquesta desigualtat entre homes i dones a Espanya en les carreres
científiques i tècniques, ja que el nombre d’homes que cursen el tipus de carreres
STEM1 és molt més elevat que el de dones. Malgrat això, no hi ha estudis
científics que provin que les dones tenen menys capacitats per les
matemàtiques, l’enginyeria o la informàtica. En canvi, ens trobem que tot i que
moltes de les alumnes femenines treuen millors notes, no senten les
matemàtiques com un fet proper i el perceben com un fet aliè a elles. Aquesta
sensació sovint és provocada per l’estereotip de concebre la ciència com a
domini masculí. Per tant, s’ha de plantejar si realment s’està educant en igualtat.
És per això que en aquest treball de fi de màster es pretén realitzar una anàlisi
de les diferències de gènere en l'àmbit de l'ensenyament de l'assignatura de
matemàtiques a l'educació secundària obligatòria. Així mateix, també es
realitzaran una sèrie de propostes per pal·liar aquestes diferències, fomentar
l'esperit científic i la cultura científica en les dones, fent veure que les
matemàtiques i les carreres científiques no sols són cosa d'homes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Igualtat |
ca |
dc.subject.other |
Estereotips |
ca |
dc.subject.other |
Ciència |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Gènere |
ca |
dc.title |
Anàlisi i tractament de les desigualtats de gènere en l’ensenyament de les matemàtiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:14:43Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|