[cat] El present treball de final de màster tracta de les bondats de la robòtica
educativa, i en ell s´explicarà en què consisteix la robòtica i quina finalitat té
quant a la seva implementació a l´ensenyança reglada.
A la primera part del treball, s´exposaran els principis en què es fonamenta la
robòtica educativa, perquè convé introduir-la a les aules i quins beneficis aporta
als estudiants que tenen l´oportunitat d´endinsar-se en aquest món. També es
farà incís a com la robòtica ajuda a desenvolupar les disciplines anomenades
STEAM. Alhora es relacionaran les metodologies que es poden fer servir amb
aquesta eina.
La segona part del treball fa referència a la proposta educativa. Després de
visitar la planta de tractament de residus sòlids urbans de Milà amb els
alumnes, se´ls proposarà la possibilitat de millorar una de les tres plantes que
es varen veure durant la visita; en concret la planta de triatges d´envasos
lleugers. El repte és passar d´una selecció manual com la que hi ha
actualment, a una selecció automatitzada utilitzant els coneixements de
robòtica adquirits durant el curs.
Per acabar s´explicarà què és Arduino, s´estudiaran com treballen alguns dels
sensors i actuadors que pot controlar la placa, i finalment es proposaran
diferents pràctiques que es puguin dur a terme amb els components estudiats.