Projecte SMART CITY: Implementació dins un entorn STEAM a l’ESO

Show simple item record

dc.contributor Esteve Moreno, Felipe Maria
dc.contributor.author Giraldo Pereira, Juan Antonio
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-04T07:06:51Z
dc.date.available 2019-10-04T07:06:51Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150055
dc.description.abstract [cat] Des de fa més de dues dècades, el nostre sistema educatiu es troba en un procés de transformació i renovació intensos. Els grans canvis socials i els nous paradigmes que imposa l’era digital, fan necessari que des de la comunitat educativa s’afrontin aquests nous reptes, a fi i efecte de encapçalar l’esperit de adequació i reforma. Són moltes les dificultats que s’han hagut de superar i en queden moltes d’altres encara per eliminar en aquest camí. Un dels principals és la provinença d’un tipus ensenyament de caire exclusiu i dominat per metodologies desfasades, on la classe magistral es l’única possible i el professor es situa com a protagonista del procés d’ensenyament-aprenentatge. Davant d’aquest anacronisme, s’han anant desenvolupant enfocaments innovadors, com els que aposten per l’ensenyament de disciplines diverses d’una manera integrada. STEAM (acrònim en anglès de Science, Technology, Engineering, Arts & Maths) és una d’aquestes noves perspectives per donar una resposta als presents desafiaments educatius. Així doncs, després de fer una contextualització de la situació actual a l’àmbit de les Illes Balears en referència als models d’ensenyança integrada, es fa una proposta didàctica consistent en la implementació d’un projecte per dissenyar una Smart City (desenvolupant els seus estàndards) desenvolupant-lo al lloc on es trobi el centre educatiu, dins el marc de referència STEAM. Aquest projecte es destinaria a un grup (o grups) de 4t d’ESO d’un centre qualsevol de les Illes Balears, i ocuparia el darrer trimestre del curs. És d’especial rellevància estudiar la caracterització del citat grup per tal d’aconseguir una compatibilitat total entre l’enfocament STEAM i el marc curricular vigent, amb totes les dimensions i aspectes derivats que això pugui implicar. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other STEAM ca
dc.subject.other Smart City ca
dc.subject.other Ensenyança secundaria ca
dc.subject.other IBSE ca
dc.subject.other AbP ca
dc.subject.other AbR ca
dc.title Projecte SMART CITY: Implementació dins un entorn STEAM a l’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:25:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics