[cat] És innegable que el sorgiment de l’enfocament comunicatiu va canviar la forma
d’ensenyar llengua en un moment en què la visió formalista era imperant.
Malgrat això, aquesta metodologia encara no s’ha estès entre els centres de
secundària del nostre entorn més proper i, com a conseqüència, es pot
observar com els estudiants presenten serioses mancances en la competència
lingüística. Partint d’aquest situació, es presenta aquest treball amb la intenció
de proposar una unitat didàctica que pugui obrir un camí per millorar
l’ensenyament de la llengua a l’educació secundària. La proposta que es
presenta beu de l’enfocament comunicatiu però deixa enrere el model més
clàssic d’aquesta metodologia i incorpora l’ensenyament de la gramàtica, ja que
s’ha demostrat la seva eficàcia a l’hora d’aprendre llengües. Aquesta aportació
no és gaire innovadora en relació amb les metodologies o activitats emprades,
però tampoc és la intenció. De fet, la idea inicial ha estat poder dissenyar una
unitat didàctica que millori el rendiment i l’aprenentatge significatiu dels
alumnes a partir d’una base teòrica que ja s’ha demostrat eficaç.