dc.contributor |
Adrover Quetglas, Bartomeu |
|
dc.contributor.author |
Pellicer Bosch, Gaspar Juan |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-08T06:09:38Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150077 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La irrupció de les TIC en el sistema educatiu genera interrogants de com integrarles per que siguin efectives en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Les
noves vies d’innovació educativa ens porten a reflexionar sobre la forma
d’adaptar el sistema al canvi social en la societat de la informació. Per això és
necessari veure el calat dels canvis socials i entendre que no es pot ensenyar a
les aules de la mateixa forma que es feia abans de la revolució informàtica. La
forma d’aprendre ha canviat en consonància amb els alumnes dels centres
d’ensenyament secundari que ja son tots natius digitals. Tot plegat, amb la
concepció comunitària de la interacció social ha vingut a integrar les TIC amb
aquesta visió fent possibles les comunitats virtuals on les possibilitats de
comunicació deslocalitzada i asíncrona multipliquen les possibilitats
d’interactuar. Per aquesta raó, hem estudiat la forma de crear comunitats virtuals
d’aprenentatge en els centres de secundària per utilitzar el seu potencial de
treball cooperatiu i resolució de problemes. Altrament, s’ha tractat d’esbrinar si
aquesta integració es tradueix en una millora dels estàndards de qualitat
educativa. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The emergence of ICT in the education system generates questions about how
to integrate them so that they are effective in the teaching-learning process. The
new paths of educational innovation lead us to reflect on how to adapt the system
to social change in the information society. That is why it is necessary to see the
depth of social change and understand that it can not be taught in classrooms in
the same way that it was done before the computer revolution. The way of
learning has changed in line with the students of the secondary schools that are
already native digital. All in all, with the community conception of social
interaction, it has come to integrate ICT with this vision by making possible the
virtual communities where the possibilities of delocalized and asynchronous
communication multiply the possibilities of interacting. For this reason, we have studied how to create virtual learning communities in secondary schools to use
their cooperative work potential and problem solving. Otherwise, it has been tried
to find out if this integration translates into an improvement in the standards of
educational quality. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.title |
Les comunitats virtuals d’aprenentatge com a millora de la qualitat educativa a la secundària i el batxillerat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:20:15Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|