[cat] L’objectiu de l’educació inclusiva és que tots els estudiants se sentin part de
l’aula i del procés d’ensenyament aprenentatge. La inclusió no respon a
integrar tot l’alumnat amb diversitat funcional a les aules. La inclusió és un
concepte que va més enllà i pretén que tots i cadascun dels alumnes formin
part de l’aula i se’ls entengui com diferents però amb els mateixos drets.
Per aconseguir treballar la inclusió, han anat sorgint diferents metodologies que
ajuden a aquest procés. Dues d’aquestes són els aprenentatges cooperatius i
les comunitats d’aprenentatge que, des de perspectives similars, treballen per a
la inclusió.
Per aquests motius, un dels objectius del treball és fer un estudi sobre aquestes
metodologies i una revisió sobre l’atenció a la diversitat, com ha anat canviant i
en quin punt ens trobem ara mateix. Cal saber-ne l’evolució del concepte i en
quin punt ens trobam per poder treballar per a la inclusió. Així com també cal
conèixer els funcionament i la història de l’aprenentatge cooperatiu i les
comunitats d’aprenentatge.
Una vegada presentat aquest estudi, se’n fa una proposta d’intervenció a un
centre educatiu. Aquesta proposta va encaminada en canviar la mentalitat del
centre i començar un procés de canvi cap a una comunitat d’aprenentatge,
treballant de manera cooperativa tots els agents implicats per a educar de
manera inclusiva.