dc.contributor |
Lirola Sabater, Francisco Ramon |
|
dc.contributor.author |
Puyalto Cantallops, Marta |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-14T11:50:26Z |
|
dc.date.available |
2019-10-14T11:50:26Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150152 |
|
dc.description.abstract |
[cat] És difícil obtenir dades objectives però l’abandonament a la Formació
Professional és una realitat que es pot mesurar amb les baixes taxes de
graduació a les Illes Balears, molt inferiors que a la resta de l’Estat. A banda del
context socioeconòmic que pot contribuir que els alumnes abandonin la seva
formació, es constata desmotivació a l’aula, un fet sobre el qual el docent hi té
capacitat d’influència.
És per això que el present treball és una proposta didàctica de gamificació del
mòdul d’FP Formació i Orientació Laboral (FOL), a partir de l’elaboració del
material necessari per gamificar contingut del currículum. Són molts els
estudiosos que han demostrat que aprofitar els aspectes motivadors del joc a
l’aula ajuda a enganxar l’alumnat i contribueix al seu aprenentatge significatiu.
S’analitzen aquestes característiques beneficioses i s’adapten a una matèria de
Formació Professional com és FOL, transversal a tots els cicles formatius tant
de grau mitjà com superior. En aquest cas, però, es pren com a referència un
grup de tècnic de Cuina i Gastronomia.
Es proposen diverses activitats de gamificació i s’introdueixen en el dia a dia de
l’aula, també com instrument d’avaluació. S’adapta, a més, un dels jocs més
innovadors del moment, el de l’escape room. D’aquesta manera, es crea tot el
material necessari perquè se’n pugui realitzar una. Durant tota la proposta, a
més, es vol potenciar el treball cooperatiu, ja que la capacitat de fer feina en
equip és una de les competències socials que més valoren avui els empresaris
a l’hora de contractar una persona. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Gamificació |
ca |
dc.subject.other |
FOL |
ca |
dc.subject.other |
Escape room |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.subject.other |
Competències |
ca |
dc.title |
Gamificació a Formació i Orientació Laboral a través de diverses propostes com l'escape room |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:20:08Z |
|