dc.contributor |
Rosselló Ramon, Maria Rosa |
|
dc.contributor.author |
Benavides Onieva, Araceli |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-15T11:40:55Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150165 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La situació actual en educació marca molts reptes que encara queden per
resoldre. Per una part, les taxes de fracàs escolar són, si més no, preocupants:
més d’un 30% a les Illes Balears, la qual cosa situa a la nostra comunitat com
una de les més alarmants de tot l’estat espanyol. Per la seva part, els resultats
acadèmics són també dels més baixos d’entre els països de la OCDE.
Davant aquest panorama, sembla necessari replantejar-se les pràctiques
educatives dels nostres centres. Fruit d’aquesta necessitat, el present treball
explora algunes de les innovacions pedagògiques presents dins el món de
l’educació, així com la seva eficàcia a l’hora de fomentar la inclusió de l’alumnat
i el seu aprenentatge significatiu. Alhora, s’analitza el paper que pot complir
l’orientador educatiu en el procés de millora pedagògica. En aquest sentit,
s’emfatitza la funció assessora dels orientadors educatius a l’hora de promoure
en el professorat aquelles metodologies i pràctiques més adients per l’alumnat,
així com impulsar la seva formació contínua.
És, doncs, des d’aquesta perspectiva que s’elabora la proposta
desenvolupada en aquest treball. D’aquesta manera, s’han entrevistat 4
orientadors d’un centre concertat de Palma, amb l’objectiu de recollir les seves
perspectives quant al seu paper com a impulsors de les innovacions i de quina
manera l’orientador pot treballar conjuntament amb l’equip directiu i docent per
assolir aquest objectiu. Les respostes recollides han estat analitzades a través
d’un DAFO que ha permès conèixer les possibilitats que ofereix el centre i les
necessitats formatives del professorat. Com a resultat d’aquesta anàlisi, s’han
dissenyat un blog i tríptic, adreçats al professorat i equip directiu, amb la finalitat
de recopilar continguts de rellevància a l’hora de posar en marxa innovacions
pedagògiques, així com conscienciar sobre la importància d’aquestes iniciatives. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Fracàs escolar |
ca |
dc.subject.other |
Metodologies innovadores |
ca |
dc.subject.other |
Paper de l’orientador |
ca |
dc.subject.other |
Funció assessora |
ca |
dc.subject.other |
Proposta formativa |
ca |
dc.title |
Com impulsar el procés de canvi? L'orientador educatiu com a assessor en els processos de millora educativa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:27:36Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|