| dc.contributor | Ruiz Aguilera, Daniel | |
| dc.contributor.author | Ferrer Munar, Paula | |
| dc.date | 2018 | |
| dc.date.accessioned | 2019-10-16T06:43:31Z | |
| dc.date.available | 2019-10-16T06:43:31Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-04 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/150170 | |
| dc.description.abstract | [cat] En aquest estudi es realitza una investigació per descobrir quins són els errors més habituals dels alumnes de secundària durant el procés d’ensenyamentaprenentatge de determinats continguts del bloc de coneixements d’estadística i probabilitat. Per dur-la a terme, prèviament es consulten altres treballs d’anàlisi d’errors amb l’objectiu d’aprendre diferents mètodes o classificacions. A partir de l’estudi, s’analitzen per una banda les dificultats dels alumnes de tercer d’ESO, en les proves escrites d’estadística i probabilitat del curs 2017- 2018 de l’IES Binissalem. Per l’altra, les errades de les respostes a les preguntes del bloc d’estadística i probabilitat de l’assignatura Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II, de la Prova de Batxillerat per a l’Accés a la Universitat de juny de 2017. Amb els resultats obtinguts en la investigació s’observa que la principal causa dels errors en estadística i probabilitat és la falta de comprensió dels conceptes. S’ha vist la necessitat de proposar un canvi en la metodologia que pugui ajudar a l’alumnat a superar els errors, ja que molts d’ells es van arrossegant al llarg dels anys. També es fan recomanacions basades en l’ús d’activitats competencials i experimentals, amb la finalitat de donar més importància a la comprensió dels conceptes. A més, es posa en pràctica una activitat experimental i competencial en un grup de segon de batxillerat que cursen l’assignatura de Matemàtiques II a l’institut de Binissalem. S’observa com aquesta experimentació pot afavorir a la comprensió del continguts que es treballen del bloc d’estadística i probabilitat. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 51 - Matemàtiques | ca |
| dc.subject.other | Anàlisi d’errors | ca |
| dc.subject.other | Estadística i probabilitat | ca |
| dc.subject.other | Matemàtiques | ca |
| dc.subject.other | Procés d’ensenyament-aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | Proposta de millora | ca |
| dc.title | Errors en l’aprenentatge de l’estadística i la probabilitat a l’educació secundària: anàlisi i proposta de millora | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2018-12-19T14:00:20Z |