Errors en l’aprenentatge de l’estadística i la probabilitat a l’educació secundària: anàlisi i proposta de millora

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Ferrer Munar, Paula
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-16T06:43:31Z
dc.date.available 2019-10-16T06:43:31Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150170
dc.description.abstract [cat] En aquest estudi es realitza una investigació per descobrir quins són els errors més habituals dels alumnes de secundària durant el procés d’ensenyamentaprenentatge de determinats continguts del bloc de coneixements d’estadística i probabilitat. Per dur-la a terme, prèviament es consulten altres treballs d’anàlisi d’errors amb l’objectiu d’aprendre diferents mètodes o classificacions. A partir de l’estudi, s’analitzen per una banda les dificultats dels alumnes de tercer d’ESO, en les proves escrites d’estadística i probabilitat del curs 2017- 2018 de l’IES Binissalem. Per l’altra, les errades de les respostes a les preguntes del bloc d’estadística i probabilitat de l’assignatura Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II, de la Prova de Batxillerat per a l’Accés a la Universitat de juny de 2017. Amb els resultats obtinguts en la investigació s’observa que la principal causa dels errors en estadística i probabilitat és la falta de comprensió dels conceptes. S’ha vist la necessitat de proposar un canvi en la metodologia que pugui ajudar a l’alumnat a superar els errors, ja que molts d’ells es van arrossegant al llarg dels anys. També es fan recomanacions basades en l’ús d’activitats competencials i experimentals, amb la finalitat de donar més importància a la comprensió dels conceptes. A més, es posa en pràctica una activitat experimental i competencial en un grup de segon de batxillerat que cursen l’assignatura de Matemàtiques II a l’institut de Binissalem. S’observa com aquesta experimentació pot afavorir a la comprensió del continguts que es treballen del bloc d’estadística i probabilitat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Anàlisi d’errors ca
dc.subject.other Estadística i probabilitat ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Procés d’ensenyament-aprenentatge ca
dc.subject.other Proposta de millora ca
dc.title Errors en l’aprenentatge de l’estadística i la probabilitat a l’educació secundària: anàlisi i proposta de millora ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T14:00:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record