[cat] El present Treball de fi de Màster presenta una proposta educativa original
aplicable als estudiants de secundària de l'assignatura Emprenedoria basada
en la metodologia d'Aprenentatge Basat en Problemes i emmarcada en l'àmbit
d'Educació Per al Desenvolupament.
La dimensió innovadora d'aquesta proposta rau en que els alumnes aprendran
a analitzar les conseqüències ètiques subjacents de les seves futures decisions
empresarials i reflexionaran sobre el poder de canvi que ostenten com a
emprenedors. Els estudiants hauran de respondre creativament problemes
actuals, situant-se simuladament a un entorn empresarial i incorporant a tots
els processos possibles, estratègies de Desenvolupament Humà Sostenible.
L'ABP resulta l'eina ideal pel propòsit plantejat atès que, alhora que genera un
clima estimulant d'aprenentatge, permet vincular de forma natural
coneixements més enllà dels continguts al currículum de l'assignatura.
Si bé és cert que les simulacions de creació d'empreses a l'aula són habituals
al nostre sistema educatiu, aquestes es limiten a escenificar components i
funcions d'una companyia. El foment real del Desenvolupament Humà
Sostenible a l'ensenyament d'Economia requereix un enfocament integral, com
el que pretén la proposta continguda a aquest Treball de fi de Màster.
Per a sostenir la proposta, s'inclou un breu anàlisi sobre l’actual domini de
competències financeres de l’alumnat espanyol de secundària, es recorre el
marc normatiu vigent i la seva aplicació al sistema educatiu i s’exposen les
característiques i els beneficis de la metodologia de l'ABP.