[cat] En aquest treball s’intentarà mostrar la necessitat que hi ha de donar una passa
més enllà en les nostres aules. Estem en un moment en el qual la societat avança
i l’educació ha d’adaptar-se a aquests nous canvis. Cada cop sembla més
palpable la necessitat de deixar enrere el model educatiu tradicional, basat en la
memorització i reproducció, i passar a utilitzar metodologies que s’adaptin al món
actual de canvi constant. Hem de formar alumnes preparats per al món que ens
envolta.
Cada cop es sent més a parlar de les metodologies innovadores, encara que els
seus orígens daten a principis del s. XIX, però això ens mostra la major
conscienciació que hi ha en el món educatiu de la necessitat d’un canvi.
Per tal de comprovar el grau d’implementació d’aquestes “noves metodologies”
en els centres d’educació secundària, s’ha realitzat una enquesta a tots els
instituts 1d’Eivissa, i encara que són pocs els centres que les tenen
implementades, s’observa un interès creixent cap aquestes en general.
L’IES Blanca Dona es va iniciar en el treball per projectes l’any 2010 implantantlo en els cursos de 1r, 2n i 3r de l’ESO i aquest any ha donat una passa més
enllà, amb els projectes interdisciplinaris. Actualment l’IES Quartó de Portmany
s’està iniciant amb el treball per projectes, començant a implantar-los en el curs
de primer d’ESO.
Després l’estudi es centrarà en l’anàlisi dels resultats obtinguts en els darrers
anys a l’IES Blanca Dona, tant a nivell acadèmic com de convivència entre
d’altres, i es mostraran els resultats positius relacionats amb implantar el treball
per projectes en el seu centre.