[cat] L’educació artística ha viscut diferents situacions al llarg de la història, tota una sèrie d’avanços
i retrocessos que han acabat determinant la situació actual de la didàctica patrimonial. En aquest
treball, es resolen algunes qüestions com què és l’educació patrimonial, què en diu el
currículum de primària, quina és la seva vertadera posició a les escoles... Per tal de donar
resposta a aquestes interpel·lacions, s’ha efectuat, per una banda, un formulari a una petita part
de la societat que viu a Mallorca i, per l’altra, una entrevista a tres personalitats que, d’una
manera o d’una altra, es relacionen amb l’educació artística i patrimonial de l’illa.
[eng] Artistic education has experienced different situations throughout history, many advances and
kicks that have determined the current situation of heritage education. In this work, questions
like these are solved: what is the heritage education, what the primary curriculum says, what
is its true position in schools... In order to respond to these questions, it has been carried out,
on the one hand, a form to a small part of the society that lives in Mallorca and, on the other
hand, an interview to three personalities that, in one way or another, relate to artistic education
and heritage of the island.