dc.contributor |
Pinya Medina, Carme
|
|
dc.contributor.author |
Riutort Lorenzo, Pep Joan
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-03T11:38:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-02-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150372 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball Final de Màster (TFM) pretén desenvolupar una proposta de
projecte seguint un model d’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) inspirat
en la figura d’un personatge històric com Fra Juníper Serra. D’una banda, i
tenint en compte la importància de Fra Juníper Serra, tant per la història local
com per l’americana; s’evidencia que tot i els diversos estudis i reivindicacions
dedicats a la seva tasca, la figura d’aquest personatge no és tractada a les
aules, així com tampoc ho sol ser la seva contribució dins el context del
colonialisme espanyol a les Amèriques. De fet, el seu vessant més investigat
sempre s’ha inclinat més cap al teològic, deixant sovint de banda una lectura
històrica essencial per comprendre la rellevància de les missions per la política
del context.
D’altra banda, es comprova i es parteix de la premissa que l’ABP, tot i néixer
als anys 70, segueix sent avui en dia i dins el sistema educatiu actual, una
opció poc emprada i no suficientment explotada. Sobretot en matèries
d’humanitats a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), en les quals potser es
disposa d’un corpus teòric massa desenvolupat que assumir. Evidència d’això
és que s’han trobat poques aplicacions d’ABP a les assignatures sobre
Ciències Socials a nivell d’ESO.
És per tot això que aquest TFM troba en la figura de Juníper Serra, un bon
motiu per tractar, a través d’una proposta de treball l’ABP, de manera
transversal i interdisciplinari, la vida i obra d’un personatge històric rellevant i
una part important de la història universal en el context del colonialisme
espanyol a les Amèriques del segle XVIII. Aplicació de la qual té cabuda,
segons la Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE), a
l’assignatura de Geografia i Història de 4t d’ESO al bloc 2 titulat: L’era de les
revolucions liberals. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats |
ca |
dc.subject |
2 - Religió i teologia |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Juníper Serra |
ca |
dc.subject.other |
ABP |
ca |
dc.subject.other |
Transversalitat |
ca |
dc.subject.other |
Cases-Museu |
ca |
dc.subject.other |
Califòrnia |
ca |
dc.title |
Juníper Serra i les missions de Califòrnia: Una proposta per treballar l’ABP |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:06:35Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|