Juníper Serra i les missions de Califòrnia: Una proposta per treballar l’ABP

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Riutort Lorenzo, Pep Joan
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2019-12-03T11:38:36Z
dc.date.issued 2019-02-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150372
dc.description.abstract [cat] El present Treball Final de Màster (TFM) pretén desenvolupar una proposta de projecte seguint un model d’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) inspirat en la figura d’un personatge històric com Fra Juníper Serra. D’una banda, i tenint en compte la importància de Fra Juníper Serra, tant per la història local com per l’americana; s’evidencia que tot i els diversos estudis i reivindicacions dedicats a la seva tasca, la figura d’aquest personatge no és tractada a les aules, així com tampoc ho sol ser la seva contribució dins el context del colonialisme espanyol a les Amèriques. De fet, el seu vessant més investigat sempre s’ha inclinat més cap al teològic, deixant sovint de banda una lectura històrica essencial per comprendre la rellevància de les missions per la política del context. D’altra banda, es comprova i es parteix de la premissa que l’ABP, tot i néixer als anys 70, segueix sent avui en dia i dins el sistema educatiu actual, una opció poc emprada i no suficientment explotada. Sobretot en matèries d’humanitats a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), en les quals potser es disposa d’un corpus teòric massa desenvolupat que assumir. Evidència d’això és que s’han trobat poques aplicacions d’ABP a les assignatures sobre Ciències Socials a nivell d’ESO. És per tot això que aquest TFM troba en la figura de Juníper Serra, un bon motiu per tractar, a través d’una proposta de treball l’ABP, de manera transversal i interdisciplinari, la vida i obra d’un personatge històric rellevant i una part important de la història universal en el context del colonialisme espanyol a les Amèriques del segle XVIII. Aplicació de la qual té cabuda, segons la Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE), a l’assignatura de Geografia i Història de 4t d’ESO al bloc 2 titulat: L’era de les revolucions liberals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats ca
dc.subject 2 - Religió i teologia ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Juníper Serra ca
dc.subject.other ABP ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.subject.other Cases-Museu ca
dc.subject.other Califòrnia ca
dc.title Juníper Serra i les missions de Califòrnia: Una proposta per treballar l’ABP ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:06:35Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics