Emotional regulation and emotional knowledge in children with cerebral palsy in comparison with healthy children

Show simple item record

dc.contributor Riquelme Agulló, Inmaculada
dc.contributor.author Gelabert Ripoll, Antoni
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2019-12-09T10:27:32Z
dc.date.issued 2018-10-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150403
dc.description.abstract [eng] Introduction: Little is known about the processing of facial expressions in chidren with cerebral palsy. The aim of this study was to investigate both if children with cerebral palsy have a similar emotional regulation and emotional knowledge with healthy children. The Emotion Matching Task (EMT) and the Emotion Regulation Checklist (ERC) are reliable tools for a valid assessment of emotion knowledge in children. Methods: Prospective randomized study with two groups, one group of 45 healthy children (tipically developing children) and another group of 36 children with cerebral palsy both aged between 8-15 years. Both groups completed the EMT test in situ and their parents completed de ERC test. Results: Children with cerebral palsy had in general lower scores at EMT and ERC tests than healthy children, unless part 1 of EMT (expression matching) and emotional lability of ERC. Conclusions: Children with cerebral palsy have deficits in emotion recognition and regulation. Results from this study may foster interventions aimed at a better understanding of the limitations on emotion knowledge in children with cerebral palsy and therefore at reducing the risk of their social exclusion. ca
dc.description.abstract [spa] Introducción: Poco se sabe sobre el procesamiento de las expresiones faciales en niños con parálisis cerebral. El propósito de este estudio fue investigar si los niños con parálisis cerebral tienen una regulación emocional y un conocimiento emocional similar a los niños sanos. El test de Emoción Tarea Coincidente (EMT) y la Lista de Regulación Emocional (ERC) son herramientas fiables para la evaluación válida de las emociones en niños con parálisis cerebral. Métodos: estudio aleatorio potencial con dos grupos, uno de 45 niños sanos (niños en edad de desarrollo normal) de entre 8-15 años y otro de 36 niños con parálisis cerebral de la misma edad. Ambos grupos completaron el test de EMT in situ, y los padres completaron el test de ERC. Resultados: los niños con parálisis cerebral puntuan en general peor en EMT y ERC que los chicos sanos, menos en la parte 1 del EMT (expresión coincidente) y la labilidad emocional en el ERC. Conclusiones: Los niños con parálisis cerebral tienen déficits en reconocimiento de la emoción y su regulación. Los resultados esperados de este estudio pueden fomentar intervenciones encaminadas a un mejor entendimiento de las limitaciones del conocimiento emocional en niños con parálisis cerebral y por consiguiente de reducir el riesgo de su exclusión social. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 616.8 - Neurologia. Neuropatologia. Sistema nerviós ca
dc.title Emotional regulation and emotional knowledge in children with cerebral palsy in comparison with healthy children ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:49:55Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics