[cat] Resum: El present treball de final de màster té com a objectiu principal la
defensa d’una proposta didàctica concreta: una aplicació mòbil dedicada a la
resolució de dilemes o històries d’elecció moral. Aquesta aplicació ha estat
dissenyada per a ser treballada a l’assignatura de Valors Ètics. El pragmatisme
de Dewey i el projecte de filosofia 3/18 de Lipman conformen la base teòrica de
la proposta didàctica.
Amb aquesta didàctica es pretén implementar una concepció de la
filosofia en tant que acció (derivada del pragmatisme de Dewey) i plena de
continguts significatius per a l’alumnat (derivat de la filosofia 3/18 de Lipman).
Per a que aquests objectius es vegin copsats, es proposa que la
didàctica tingui en compte - en la posada a la pràctica - dues parts. En primer
terme, la interacció de l’alumnat amb l’aplicació, la resolució del dilema o
història d’elecció moral. En segon lloc, el/la professor/a ha de procurar obrir un
torn obert al debat, per a que tots/es reflexionin sobre el dilema en qüestió.
En definitiva, els dos fonaments de la didàctica que proposem són: la
filosofia en tant que acció (pràctica, interacció) i en tant que creadora
d’experiències significatives per l’alumnat.