[cat] El present treball versa sobre les possibilitats que els museus ofereixen com
a recurs educatiu a partir de l’estudi de les fonts teòriques però també mitjançant
la metodologia de l’estudi de cas, la qual ha servit per comparar els resultats
obtinguts d’aquest anàlisi pràctic amb el que proposen els autors interessants en
el mateix tema. Aquests estudis de casos pràctics s’han seleccionat d’institucions
properes al nostre context, a fi d’aconseguir una imatge el més real de les
possibilitats del museu.
S’ha realitzat una proposta educativa centrada en el Museu de Mallorca i en
especial, en el seu ús com a recurs educatiu per a l’educació secundària. Ens
hem centrat en el nivell de 2n d’ESO però tenint en compte que la fonamentació
sobre la qual es basa aquesta és útil també per a plantejar un projecte futur. La
nostra intenció és també la de revaloritzar el museu com un espai per a tothom,
intentant apropar-lo a la societat començant per ampliar la seva presència dins
el món educatiu i en conseqüència, dins l’imaginari dels futurs ciutadans adults
de l’illa. Aquesta proposta es materialitza en dues activitats centrades en la
col·lecció d’art medieval, tant de ceràmica com de pintura, que ens permeten
treballar no només amb el contingut del museu sinó també relacionar-ho amb el
currículum educatiu.