Homeschooling: Estudi de tres casos a Mallorca

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Rueda Porras, Virginia María
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-02-27T09:04:14Z
dc.date.issued 2019-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150946
dc.description.abstract [cat] El present treball tracta sobre el homeschooling o escola a casa, una opció educativa on les famílies decideixen educar els seus fills a la seva llar, al marge del sistema educatiu tradicional, utilitzant una metodologia i pedagogia pròpies. Aquest sistema no és legal en Espanya actualment, però tot i així, hi ha famílies que el porten a terme. Aquest treball s’ha centrat en estudiar la tendència existent del homeschooling a l’Estat espanyol i a Mallorca, amb una investigació sobre les raons que poden portar a una família a recórrer a aquesta modalitat d’ensenyament, així com els obstacles, beneficis i inconvenients que han anat experimentant. Per un altre costat, s’ha investigat la manera en què aquestes famílies tracten les competències científiques, per analitzar si pot haver-hi una mancança o si, per contra, el fet de tenir més llibertat de decisió i més temps lliure pot afavorir l’experiència i motivació per aquestes matèries i haver-hi un apropament més significatiu per l’alumne. La recollida d’informació s’ha dut a terme a partir d’entrevistes a famílies de Mallorca que portin o hagin portat a terme aquest mètode educatiu. Posteriorment, s’han relacionat els resultats obtinguts amb la bibliografia consultada, tant estatal com internacional. Com a conclusions principals s’ha vist que el homeschooling pot tenir beneficis com el temps lliure i l’adaptació dels ensenyaments segons les motivacions de l’alumne; però també s’han trobat mancances, com la pèrdua d’oportunitats d’enriquir-se amb aportacions i interessos diferents dels altres companys o la inspiració que els bons professors poden donar als seus alumnes. Tot i això, degut al creixent interès que aquesta modalitat educativa està aconseguint arreu del món, es troba interessant plantejar fer-la una possibilitat factible i legal a Espanya. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Homeschooling ca
dc.subject.other Escola a casa ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Educació familiar ca
dc.subject.other Competència científica ca
dc.title Homeschooling: Estudi de tres casos a Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics