dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña
|
|
dc.contributor.author |
Rueda Porras, Virginia María
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-02-27T09:04:14Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150946 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball tracta sobre el homeschooling o escola a casa, una
opció educativa on les famílies decideixen educar els seus fills a la seva llar, al
marge del sistema educatiu tradicional, utilitzant una metodologia i pedagogia
pròpies. Aquest sistema no és legal en Espanya actualment, però tot i així, hi
ha famílies que el porten a terme.
Aquest treball s’ha centrat en estudiar la tendència existent del
homeschooling a l’Estat espanyol i a Mallorca, amb una investigació sobre les
raons que poden portar a una família a recórrer a aquesta modalitat
d’ensenyament, així com els obstacles, beneficis i inconvenients que han anat
experimentant. Per un altre costat, s’ha investigat la manera en què aquestes
famílies tracten les competències científiques, per analitzar si pot haver-hi una
mancança o si, per contra, el fet de tenir més llibertat de decisió i més temps
lliure pot afavorir l’experiència i motivació per aquestes matèries i haver-hi un
apropament més significatiu per l’alumne.
La recollida d’informació s’ha dut a terme a partir d’entrevistes a famílies
de Mallorca que portin o hagin portat a terme aquest mètode educatiu.
Posteriorment, s’han relacionat els resultats obtinguts amb la bibliografia
consultada, tant estatal com internacional.
Com a conclusions principals s’ha vist que el homeschooling pot tenir
beneficis com el temps lliure i l’adaptació dels ensenyaments segons les
motivacions de l’alumne; però també s’han trobat mancances, com la pèrdua
d’oportunitats d’enriquir-se amb aportacions i interessos diferents dels altres
companys o la inspiració que els bons professors poden donar als seus
alumnes. Tot i això, degut al creixent interès que aquesta modalitat educativa
està aconseguint arreu del món, es troba interessant plantejar fer-la una
possibilitat factible i legal a Espanya. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Homeschooling |
ca |
dc.subject.other |
Escola a casa |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Educació familiar |
ca |
dc.subject.other |
Competència científica |
ca |
dc.title |
Homeschooling: Estudi de tres casos a Mallorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:10:36Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|