[cat] El present Treball de Fi de Màster ve centrat en la importància que els alumnes
comprenguin els riscos en l’emmagatzematge de productes químics i quines actituds i
procediments han de seguir quan treballen (i deixen de treballar) amb aquests al
laboratori.
Contextualitzada en l’assignatura de Física i Química de 4t d’ESO, aquesta proposta
educativa de desenvolupament de mitjans didàctics i educatius cerca, en primer lloc,
recalcar la importància de la formació pràctica i de desenvolupament d’esperit crític
que suposa la realització de visites o sessions experimentals al laboratori. També es
pretén indagar sobre els elements curriculars i de normativa oficial que avalen la
conscienciació de l’alumnat sobre els protocols de seguretat i mesures d’actuació en
cas d’emergència. Finalment, es pren com a objectiu establir un lligam entre aquest
enfocament de conscienciació amb les possibilitats oferides per les noves
metodologies i recursos educatius, com poden suposar la incorporació de llistes de
control a les pràctiques de laboratori, o la realització d’una simulació sobre
emmagatzematge de productes químics i una Flipped Classroom centrada en mètodes
de separació de mescles i rebuig de productes.