[cat] En aquest Treball de Fi de Màster s’ha realitzat una investigació qualitativa per
tractar d’exposar quina és la realitat que es viu dins una aula de 5è de Primària
entorn de l’educació inclusiva i la seva posada en pràctica. Per fer-ho s’ha dut a
terme un estudi de cas sobre el tutor del grup, el qual és el protagonista de
l’estudi i qui posa en funcionament tot el moviment inclusiu dins l’aula. Gràcies al
desenvolupament de la seva trajectòria, de les seves vivències i experiències,
de conèixer quina és la seva mirada cap a l’educació, cap als alumnes, entre
altres aspectes, s’ha aconseguit exposar una realitat on es demostren els
beneficis de la inclusió i, sobretot, es veu com és possible dur-la a terme, sempre
tenint en compte una sèrie de conceptes, metodologies i estratègies que són clau
pel seu bon desenvolupament.
[spa] En este Trabajo de Fin de Máster se ha realizado una investigación cualitativa
para tratar de exponer cuál es la realidad que se vive dentro de un aula de 5º de
Primaria en torno a la educación inclusiva y su puesta en práctica. Para hacerlo
se ha llevado a cabo un estudio de caso sobre el tutor del grupo, el cual es el
protagonista del estudio, y quien pone en funcionamiento todo el movimiento
inclusivo dentro del aula. Gracias al desarrollo de su trayectoria, de sus vivencias
y experiencias, de conocer cuál es su mirada hacia la educación, hacia los
alumnos, entre otros aspectos, se ha conseguido exponer una realidad donde se
demuestran los beneficios de la inclusión y, sobre todo, se ve como es posible
llevarla a cabo, siempre teniendo en cuenta una serie de conceptos,
metodologías y estrategias que son clave por su buen desarrollo
[eng] In this Master’s Final Project, a qualitative research has been carried out trying
to explain the reality that is lived in a 5th grade classroom about inclusive
education and its implementation. To do this, a case study was carried out on the
tutor of the group, who is the protagonist of the study and is the one who puts into
operation the entire inclusive movement in the classroom. Thanks to the
development of his trajectory (career), his knowledges and experiences, knowing
which is his view of education towards the students, among other things, it is
possible to set out a reality where one can prove the benefits of the Inclusion and,
above all, can come to the conclusion that it is possible to carry it out, always
taking into account a series of concepts, methodologies and strategies that are
key to its good development.