dc.contributor |
Tejada Gavela, Silvia
|
|
dc.contributor.author |
Pérez Caimari, Francesc
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-12T11:29:12Z |
|
dc.date.issued |
2019-02-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/151036 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El treball versarà sobre la unitat didàctica "l'Univers i el Sistema Solar" de
l'assignatura de ciències naturals de 1r d'ESO. Per tal de desenvolupar una
activitat docent eficaç es realitzarà una recerca bibliogràfica sobre quins són els
principals problemes en l'aprenentatge de l'Univers i el Sistema Solar, així com
de les idees prèvies que tenen els alumnes sobre aquest tema. A partir
d'aquesta informació es desenvoluparà una unitat didàctica per a intentar que
els alumnes corregeixin les idees errònies i tenir un aprenentatge significatiu
sobre el tema. S'apostarà pel canvi en la societat o aprenentatge mòbil ("mobile
learning", "m-learning") que consisteix en l'ús de dispositius mòbils per a
aconseguir que l'alumnat tengui un aprenentatge formatiu, tenint en compte el
fet que no ha de ser només dins de l'aula, sinó en qualsevol moment que
l'alumne vulgui i en contextos molt variats. A l'hora d'aplicar aquesta forma
d'aprenentatge però, serà molt important tenir clares, la legalitat i normes d'ús
del centre respecte aquest tema i treballar amb els alumnes les problemàtiques
i perills que genera l'era digital. Una possible forma d'aplicar aquest
aprenentatge mòbil en el tema de l'Univers i el Sistema Solar és l'ús de
diverses aplicacions (Apps) on es mostra el cel nocturn o on es pot veure la
posició del sol en cada moment del dia durant els 365 dies de l'any. Així mateix,
un dels principals avantatges que ens ofereix aquest ensenyament és l'ús
d'aplicacions mòbils de realitat virtual i realitat augmentada que ajuden els
alumnes a tenir una visió més integral de tot el Sistema Solar. Un altre punt en
el qual es basarà aquest treball és la dificultat que tenen els alumnes per
entendre les distàncies a l'Univers, les escales i els models 3D. Per aquest
motiu es dissenyaran activitats en què els alumnes apliquin l'escala al Sistema
Solar, dissenyin un mural i el portin a la pràctica.
Així doncs, aquest treball cercarà el plantejament d'una unitat didàctica sobre
l'Univers i el Sistema Solar utilitzant metodologies i sistemes d'ensenyament
innovadors sense perdre de vista que el més important és l'aprenentatge
significatiu dels alumnes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Pensament crític |
ca |
dc.subject.other |
Mobile learning |
ca |
dc.title |
L'Univers i el Sistema Solar a través de les TIC |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:06:41Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|