[cat] Aquest projecte sorgeix de la idea inicial de implementar una plataforma social que
permeti als usuaris practicar un idioma que coneixen però no dominen amb persones
natives.
Per tal que ambdues persones tinguin interès en mantenir aquesta conversa, l’usuari
que esta practicant pagarà a l’altre una quantitat variable de monedes virtuals depenent
de la durada de la comunicació. Aleshores, es podrà anar practicant sempre i quan
s’ajudi a algú prèviament.
Aquesta idea general es pretén que evolucioni cap a un model de negoci viable. Per
això, s’anirà detallant i estructurant seguint la metodologia Lean Startup i creant el
BusinessModel Canvas.
Al mateix temps, s’aniran desenvolupant funcionalitats del producte en iteracions seguint
una metodologia àgil ja que els requeriments aniran canviant amesura que es
vagi definit la idea amb més detall.
Es durà un control de les tasques que es realitzen durant tot el projecte per al final veure
el que ens ha costat i si s’allunya del que esperàvem inicialment.
Pel que fa als detalls tècnics de la implementació, s’ha decidit que la comunicació
entre dos usuaris, la qual podrà ser de veu o de veu més vídeo, no passi per el nostre
servidor. D’aquestamanera reduïm la carrega que haurà de suportar i millorem l’experiència
de l’usuari. Per això utilitzarem les APIs deWeb Real Time Communication que
permeten la connexió directe entre dos navegadors i la transmissió de dades entre ells
utilitzant HTML5.
De la idea resultant podem destacar que la nostre font d’ingressos provindrà de
usuaris que no disposin de temps per ajudar o no ho vulguin fer i que estiguin disposats
a pagar a canvi de monedes virtuals. Com ja hem dit, volem aconseguir un model de
negoci factible, per això ens quedarem un percentatge de les monedes que un usuari
paga a l’altre per la comunicació, d’aquesta manera reduïm la quantitat de monedes en
el sistema fent que pugi el seu valor.
El valor afegit que dona aquesta solució és que és més econòmic que assistir a classes
particulars i més flexible, l’usuari pot elegir l’horari i si ho vol fer a canvi de doblers o
ajudant a altres usuaris. Els usuaris que esperam que utilitzin el nostre productes són
persones joves amb un nivell d’estudis mitjà o elevat i que continuen estudiant o fa poc
temps que treballen, per tant tenen un nivell d’ingressos baix. De totes formes, pensam
que poden veure en la nostre plataforma una alternativa a haver de viatjar a l’estranger
o assistir a classes per practicar un idioma. Els principals costs que haurem d’afrontar seran de servidors i del domini.
Coma resultat hem obtingut un producte que ja podemoferir als usuaris potencials
perquè el provin i veure si les nostres hipòtesis són vàlides. Això voldria dir que els
agrada, l’empraran i estan disposats a ajudar altres usuaris o a pagar per aconseguir
monedes. El producte desenvolupat té diverses funcionalitats entre les que destaquen
modificar informació personal, afegir gusts o interessos, posar els llenguatges que
es parlen i els que es volen aprendre. D’aquesta manera la resta d’usuaris podran
trobar-nos i veure la nostra informació. Es poden respondre cridades d’altres usuaris i
mantenir una conversa a canvi de monedes. Així com també el procés invers de cercar
usuaris que parlin un determinat idioma i mantenir una conversa amb ells.
A més s’ha desenvolupat un panell per administradors que conté estadístiques útils
alhora de prendre decisions, per exemple si veim que hi ha molta demanda de gent que
vol aprendre rus i poques persones que saben rus hauríem de pensar una estratègia per
captar nous usuaris russos o fomentar que els que tenimajudin amb més freqüència.
Pel que fa a la visió de futur, si es veu que els usuaris responen de forma positiva
s’implementarà el sistema per la compra de monedes i és realitzaran els procediments
necessaris per constituir l’empresa. Llavors, haurem de publicitar la nostre pàgina
i realitzar altres accions per ampliar el nombre d’usuaris. També caldrà resoldre els
dubtes i queixes dels usuaris per evitar que se’n vagin. A més, oferirem recompenses
als usuaris per convidar als seus amics o compartir la nostre web a les xarxes socials ja
que és una forma d’arribar a nous usuaris.
Finalment, i de forma periòdica s’aniran introduint canvis i afegint funcionalitats a
la web depenent del feedback que rebrem dels usuaris i de les mètriques que anirem
mesurant per intentar que el nostre producte compleixi les expectatives del màxim
nombre d’usuaris.