Aplicació de la metodologia dels vídeojocs seriosos a entorns educatius i rehabilitadors

Show simple item record

dc.contributor Perales López, Francisco
dc.contributor Amengual Alcover, Esperança
dc.contributor.author Campins Coll, Marc
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2020-03-24T10:20:42Z
dc.date.available 2020-03-24T10:20:42Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/151229
dc.description.abstract [cat] El meu treball de fi de grau es basa en l'aplicació de les metodologies de la gamificació i els serious games per tal de desenvolupar videojocs que tinguin un pròposit més enllà del pur entreteniment. S'han desenvolupat tres videojocs distints. El primer és un joc educatiu per a mòbils, en el qual el jugador ha de realitzar combinacions d'elements per tal de sumar punts. Aquestes combinacions representen conceptes d'una de les quatre branques científiques que compren el joc---química, biologia, física i matemàtiques---, amb el que el jugador va aprenent nous conceptes de la ciència a mesura que juga. El segon videojoc es tractava d'un laberint, el qual llavors es fa servir per a varis propòsits. Els propòsits realitzats fins a aquesta data són dos. El primer es basa en enregistrar una sèrie de variables durant les partides del jugador, per a què llavors nens i nenes amb autisme i dèficit d'atenció juguin al laberint i, mitjançant l'estudi d'aquestes variables obtingudes, es pugui determinar la seva atenció i quins estímuls la afecten més, tan positiva com negativament. El segon es basa en el mateixos laberints que l'anterior, però enlloc d'enregistrar les variables es fan una sèrie de fotos a certs punts crítics per a així llavors poder estudiar les expressions dels jugadors a distints moments de la partida. Altres variants i estudis s'han proposat per al mateix entorn del laberint, el que denota la seva versatilitat, però s'han deixat com a feina per al futur. Finalment, s'ha desenvolupat una tercera aplicació que seveix com a eina d'entrenament en l'expressió d'emocions per a persones amb autisme, mitjançant l'ús d'emoticons i una webcam. Els jugadors s'han de fer fotos intentant imitar l'expressió que veuen a la icona. Les primeres fotos es fan amb els jugadors veient-se a ells mateixos a través de la webcam, les fotos finals es fan sense referència visual. Totes les aplicacions s'han desenvolupat amb el motor de jocs Unity, i per tant s'han aplicat les mateixes metodologies a l'hora de crear les aplicacions de cada respectiu projecte. Aquest document seguirà una estructura habitual, primer s'especificaran breument el context i objectius del projecte; després s'exposaran les característiques d'aquests tipus de projectes i la seva raó de ser; a continuació es justificarà l'elecció del programa Unity, així com les particularitats i implementacions de cada joc dins el motor; llavors s'explicaran en detall els dos projectes i el seu desenvolupament; i finalment s'enunciaran les conclusions a les que s'ha arribat i les línies futures o possibles continuacions dels projectes.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia
dc.title Aplicació de la metodologia dels vídeojocs seriosos a entorns educatius i rehabilitadors
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Serious games
dc.subject.keywords Entorn educatiu
dc.subject.keywords Entorn rehabilitador
dc.subject.keywords Motor de videojocs
dc.subject.keywords Unity


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics