dc.contributor.author |
Mut Amengual, Bartomeu
|
|
dc.date |
2011 |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-03T16:26:52Z |
|
dc.date.available |
2020-04-03T16:26:52Z |
|
dc.date.issued |
2020-04-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/151946 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La tesi que es presenta a continuació té com a principal objectiu analitzar el fenòmen del ciberplagi acadèmic entre l’alumnat de batxillerat de les Illes Balears. No pretén, sols, descriure una situació, més bé, aspira a aportar eines i dades que ajudin a millorar la situació actual.
Per donar resposta a aquest objectiu s’ha dividit l’estudi en dues parts clarament diferenciades. Una primera part, de caràcter quantitatiu, on es mostren els resultats obtinguts mitjaçant un qüestionari auto-administrat a una mostra de 1.291 alumnes de batxillerat de la comunitat de les Illes Balears. I una segona part, de caràcter qualitatiu, on s’analitzen mitjançant 30 entrevistes individuals les aportacions, opinions i reflexions per part del professorat de batxillerat en relació a la temàtica tractada. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] La tesis que se presenta a continuación tiene como objetivo principal analizar el fenómeno del ciberplagio académico entre el alumnado de bachillerato de las Islas Baleares. No pretende tan solo describir una situación, sino que aspira a aportar herramientas y datos que ayuden a mejorar la situación actual.
Para dar respuesta a este objetivo se ha divido el estudio en dos partes claramente diferenciadas. Una primera parte, de carácter cuantitativo, donde se muestran los resultados obtenidos a través de un cuestionario auto-administrado a una muestra de 1.291 alumnos de bachillerato de la comunidad de las Islas Baleares. Y una segunda parte, de carácter cualitativo, donde se analiza mediante 30 entrevistas individuales las aportaciones, opiniones y reflexiones apuntadas por el profesorado de bachillerato en relación a la temática abordada. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This thesis carries out as main objective to analize the phenomenon of ciberplagiarism among high school students of Balearic Islands. It doesn’t want simply describe a situation, also pretends to provide tools and skills to help and improve the current situation.
To meet this objective the study has been developed into two different parts. In one hand, a quantitative approach, where that shows results obtained through a self-assessment questionnaire to a sample of 1.291 high school students from the community of the Balearic Islands. And the other hand, a qualitative approach, where it discusses through 30 individual interviews among secondary teachers about their contributions, thoughts and opinions about this topic. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
413 |
ca |
dc.language.iso |
spa |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Ciberplagi |
ca |
dc.subject.other |
Ciberplagio |
ca |
dc.subject.other |
Ciberplagiarism |
ca |
dc.subject.other |
Alfabetització Informacional |
ca |
dc.subject.other |
Alfabetización Informacional |
ca |
dc.subject.other |
Information Literacy |
ca |
dc.title |
La alfabetización informacional: una aproximación al ciberplagio académico entre el alumnado de bachillerato |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.udc |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.ac |
Didàctica i organització escolar |
ca |
dc.contributor.director |
Sureda Negre, Jaume
|
|
dc.contributor.director |
Comas Forgas, Rubén
|
|