La alfabetización informacional: una aproximación al ciberplagio académico entre el alumnado de bachillerato

Show simple item record

dc.contributor.author Mut Amengual, Bartomeu
dc.date 2011
dc.date.accessioned 2020-04-03T16:26:52Z
dc.date.available 2020-04-03T16:26:52Z
dc.date.issued 2020-04-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/151946
dc.description.abstract [cat] La tesi que es presenta a continuació té com a principal objectiu analitzar el fenòmen del ciberplagi acadèmic entre l’alumnat de batxillerat de les Illes Balears. No pretén, sols, descriure una situació, més bé, aspira a aportar eines i dades que ajudin a millorar la situació actual. Per donar resposta a aquest objectiu s’ha dividit l’estudi en dues parts clarament diferenciades. Una primera part, de caràcter quantitatiu, on es mostren els resultats obtinguts mitjaçant un qüestionari auto-administrat a una mostra de 1.291 alumnes de batxillerat de la comunitat de les Illes Balears. I una segona part, de caràcter qualitatiu, on s’analitzen mitjançant 30 entrevistes individuals les aportacions, opinions i reflexions per part del professorat de batxillerat en relació a la temàtica tractada. ca
dc.description.abstract [spa] La tesis que se presenta a continuación tiene como objetivo principal analizar el fenómeno del ciberplagio académico entre el alumnado de bachillerato de las Islas Baleares. No pretende tan solo describir una situación, sino que aspira a aportar herramientas y datos que ayuden a mejorar la situación actual. Para dar respuesta a este objetivo se ha divido el estudio en dos partes claramente diferenciadas. Una primera parte, de carácter cuantitativo, donde se muestran los resultados obtenidos a través de un cuestionario auto-administrado a una muestra de 1.291 alumnos de bachillerato de la comunidad de las Islas Baleares. Y una segunda parte, de carácter cualitativo, donde se analiza mediante 30 entrevistas individuales las aportaciones, opiniones y reflexiones apuntadas por el profesorado de bachillerato en relación a la temática abordada. ca
dc.description.abstract [eng] This thesis carries out as main objective to analize the phenomenon of ciberplagiarism among high school students of Balearic Islands. It doesn’t want simply describe a situation, also pretends to provide tools and skills to help and improve the current situation. To meet this objective the study has been developed into two different parts. In one hand, a quantitative approach, where that shows results obtained through a self-assessment questionnaire to a sample of 1.291 high school students from the community of the Balearic Islands. And the other hand, a qualitative approach, where it discusses through 30 individual interviews among secondary teachers about their contributions, thoughts and opinions about this topic. ca
dc.format application/pdf
dc.format.extent 413 ca
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Ciberplagi ca
dc.subject.other Ciberplagio ca
dc.subject.other Ciberplagiarism ca
dc.subject.other Alfabetització Informacional ca
dc.subject.other Alfabetización Informacional ca
dc.subject.other Information Literacy ca
dc.title La alfabetización informacional: una aproximación al ciberplagio académico entre el alumnado de bachillerato ca
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.udc 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.ac Didàctica i organització escolar ca
dc.contributor.director Sureda Negre, Jaume
dc.contributor.director Comas Forgas, Rubén


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics