El model d'Educació Esportiva aplicat a primer de Batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Palou Sampol, Pere
dc.contributor.author Merlo Gregorio, Noé Rubén
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-04-20T16:14:44Z
dc.date.issued 2019-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152043
dc.description.abstract [cat] L’educació ha d’evolucionar constantment per adaptar-se a les necessitats dels professors i dels estudiants. Aquesta idea és el punt de partida del present treball, que tracta de demostrar que una metodologia innovadora anomenada SportEducation (Educació Esportiva) creada per Siedentop el 1994 podria ajudar a millorar el desenvolupament de les classes d’educació física en una escola de secundària. L’objectiu del treball és estudiar si hi ha un avanç notable en la motivació dels estudiants després d’aplicar la metodologia d’Educació Esportiva i observar les diferències entre aquesta nova metodologia i la tradicional. Per aconseguir-ho, es van triar dos grups del mateix grau i s’ha passat un qüestionari abans i després de fer la intervenció a dos grups que han treballat amb metodologies diferents. L’estudi s’ha desenvolupat al llarg d’una Unitat Didàctica de cinc sessions de cent deu minuts cadascuna. La mostra és de 43 alumnes (18 nois i 25 noies) de primer de Batxillerat del IES Son Rullan. Amb edats compreses entre els 16 i 20 anys. Els resultats presenten millores significatives pel que fa a la motivació en comparació amb el model tradicional. ca
dc.description.abstract [eng] Education needs to evolve constantly in order to adapt itself to the requirements of both teachers and students. This idea is the starting point of the present work, which tries to evidence that an innovative methodology called Sport Education created by Siedentop in 1994 could help to improve the development of the PE classes in a secondary school. The aim of the work is to study if there is a remarkable progress in the motivation of the students after applying the Sport Education methodology as well as the observation of the differences between this new methodology and the traditional one. To achieve this, two groups of the same grade were chosen and a questionnaire was passed before and after the intervention which consisted in applying the traditional method to a group and new one to the other. The study was developed throughout a didactic unit of five lessons of 110 minutes each and a sample of 43 students (18 male, 25 female - ages between 16 and 20) of the 1st grade of the baccalaureate certificate of IES Son Rullan in Palma. The results of the work showed significant improvements in terms of motivation when using the Sport Education method compared to the traditional model. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Model d’Educació Esportiva ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Model of Sport Education ca
dc.subject.other Physical education ca
dc.subject.other Methodology ca
dc.subject.other Motivation ca
dc.title El model d'Educació Esportiva aplicat a primer de Batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:50:19Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics