La recuperació modernista de l’art del vitrall a Catalunya: el cas d’Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914)

Show simple item record

dc.contributor Capellà Galmés, Miquel Àngel
dc.contributor.author Gornals Vaquer, Antònia
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-18T21:29:25Z
dc.date.available 2020-05-18T21:29:25Z
dc.date.issued 2020-05-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152446
dc.description.abstract [cat] Durant el darrer terç del segle XIX i principis del segle XX a Catalunya es produeix una recuperació modernista dels bells oficis i, en conseqüència, de les arts decoratives. El vidre tornarà a considerar-se un material digne i l’ofici del vitraller comptarà amb el recolzament dels arquitectes més importants del moment com Lluís Domènech i Montaner (1850-1923) qui col·laborarà en nombroses ocasions amb el vitraller Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914). Fruit d’aquesta integració entre arquitecte i vitraller, les vidrieres passaran a integrar-se com un element arquitectònic i decoratiu indispensable dintre dels nous edificis burgesos. L’exemple clau d’aquesta nova concepció de la vidriera, de la inclusió de noves tècniques i de nous repertoris iconogràfics el veurem a la Casa Lleó i Morera (1902-1906). ca
dc.description.abstract [eng] During the last third of the 19th century and the beginning of the 20th century in Catalunya there was a modernist recovery of the artisan crafts and consequently of the decorative arts. Glass will once again be considered a worthy material and the trade of glazier will have the support of the most important architects of the time, such as Lluís Domènech i Montaner, who will collaborate on numerous occasions with the glazier Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914). As result of this integration between architect and glazier, the stained glass will become an indispensable architectural and decorative element within the new bourgeois buildings. The key example of this new conception of the stained glass, of the inclusion of new techniques and new iconographic repertoires will be seen in the Casa Lleó i Morera (1902-1906). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject 74 - Dibuix. Disseny. Arts aplicades i oficis artístics ca
dc.subject.other Vidriera ca
dc.subject.other Arts decoratives ca
dc.subject.other Taller ca
dc.subject.other Antoni Rigalt ca
dc.subject.other Modernisme ca
dc.subject.other Casa Lleó i Morera ca
dc.subject.other Catalunya ca
dc.subject.other Stained glass ca
dc.subject.other Decorative arts ca
dc.subject.other Studio ca
dc.subject.other Antoni Rigalt ca
dc.subject.other Art Nouveau ca
dc.subject.other Casa Lleó i Morera ca
dc.subject.other Catalunya ca
dc.title La recuperació modernista de l’art del vitrall a Catalunya: el cas d’Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record