[cat] Al 1954 Theodor W. Adorno publica un breu assaig titulat Television and the Patterns of Mass Culture. El text s’ha de relacionar amb la tasca de investigació empírica sobre la televisió que du a terme durant el seu període d'emigració en els Estats Units. L’assaig és escrit entre els anys 1952 i 1953, això és, quan Adorno torna a Califòrnia per exercir com a director de recerca d’un institut dirigit per el psicòleg William Hacker. Servint-se de categories de la psicoanàlisi pren l'objectiu de determinar l'efecte de la televisió sobre els individus convertits ja en massa. Amb aquesta finalitat, desmantella una sèrie de mecanismes i procediments propis d'aquest mitjà. Com veurem, aprofundirà en trets del mitjà televisiu tals com el joc que es dóna entre el missatge explícit i l'ocult a l'apartat de l'assaig que du el nom d'estructura de múltiples estrats, del fals realisme a l'apartat de presumpció i de la perpetuació de clixés a l'apartat d'estereotipificació. La intenció del següent treball és la de endinsar-nos en la lectura d’aquest interessantíssim text de Adorno, per suposat, incloent els tots apartats i, a més, proveir una sèrie d’exemples actuals sense sortir de les categories adornianes.