[cat] El present treball versa sobre la importància de l'activitat turística per al conjunt de les Illes Balears des del punt de vista econòmic, però posa de manifest les externalitats que aquesta indústria, amb la finalitat de maximitzar el seus beneficis, genera sobre el medi ambient. Es farà especial atenció a l'excés de residus municipals generats i moltes vegades mal gestionats vinculats al turisme de sol i platja. Impactes que repercuteixen sobre el benestar de la societat en el seu conjunti també sobre el benestar del turista que tria Mallorca com a destinació de les seves vacances.Es posarà de manifest l'actual situació de la Mar Mediterrània.Es revelarà com actuen les companyies hoteleres per a minimitzar aquests impactes, a través de les seves polítiques sostenibles. Es detallaran les innovacions que estan duent a terme al respecte aquestes empreses per revertir aquests perjudicis ambientals i millorar el benestar del conjunt de la societat, especialment, per a que millori l’experiència del seu client, el turista,sense perjudicar els seus propis objectius econòmics. I plantejar com les innovacions concretes en economia circular generen valor, no sols a les empreses hoteleres que les implementen, sinó també als seus grups d'interès
[eng] This report addresses the importance of tourism activity for the Balearic economy and the external effects that this industry has on the environment in order to maximize its benefits. The increase in municipal waste generated and often poorly managed due to sun and beach tourism will be addressed. These impacts have repercussions on the well-being of society and of the tourists who visit Mallorca to spend their holidays.The current situation of the Mediterranean Sea will be revealed. This work shows how hotel companies act to minimize externalities through their sustainability policies.The innovations carried out by companies to reverse environmental damage to improve the well-being of society are detailed, how improve the experience of clients, the tourist, without damage their own economic goals. And shows how innovations in circular economy generate value, not only for hotel companies, but also for their stakeholders