dc.contributor.author |
Motilla Salas, Xavier
|
|
dc.date |
2008 |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-08T11:46:20Z |
|
dc.date.available |
2020-07-08T11:46:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-07-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153031 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La sociabilitat en general i les seves implicacions educatives són un camp emergent en els estudis historicoeducatius. La tesi pretén aportar una nova línia d’investigació a l’estudi de la sociabilitat cultural i educativa, a través de l’anàlisi dels ateneus, tipologia d’associacionisme emblemàtica en aquest sentit arreu del país. L’investigació aprofundeix en l’estudi de la projecció cultural i educativa dels ateneus a Menorca entre 1905 i 1939, a través de l’anàlisi d’aquestes entitats ―de llur història, organització, activitats, etc.― i dels col•lectius i les persones que s’hi involucraren ―a través dels discursos i les iniciatives que portaren a terme. S’ofereix, també: una perspectiva bibliogràfica dels estudis sobre la sociabilitat i l’associacionisme a l’Estat espanyol, amb especial incidència pel que fa al moviment ateneístic i les seves implicacions culturals i educatives; i, una síntesi de la situació política, econòmica, social, cultural i educativa de la Menorca en els anys objecte d’estudi. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] La sociabilidad en general y sus implicaciones educativas son un campo emergente en los estudios histórico-educativos. La tesis pretende aportar una nueva línea de investigación al estudio de la sociabilidad cultural y educativa, a través del análisis de los ateneos, tipología de asociacionismo emblemática. La investigación profundiza en el estudio de la proyección cultural y educativa de los ateneos en Menorca entre 1905 y 1939, a través del análisis de estas entidades ─de su historia, organización, actividades, etc.─ y de los colectivos y de las personas que se involucraron ─de los discursos y las iniciativas que llevaron a cabo. Se ofrece, también: una perspectiva bibliográfica de los estudios sobre sociabilidad y asociacionismo en España, con especial incidencia en el movimiento ateneístico y sus implicaciones culturales y educativas; y, una síntesis de la situación política, económica, social, cultural y educativa de la Menorca de principios de siglo XX. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
1123 |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Sociabilitat, Associacionisme, Ateneus, Cultura, Educació social, Educació popular, Educació no formal, Historia de l’educació, Història contemporània, Menorca |
ca |
dc.subject.other |
Sociabilidad, Asociacionismo, Ateneos, cultura, Educación social, Educación popular, Educación no formal, Historia de la educación, Historia contemporánea, Menorca |
ca |
dc.title |
Projecció cultural i educativa dels ateneus a Menorca (1905-1939) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.udc |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.ac |
Teoria i Història de l’educació |
ca |
dc.contributor.director |
Sureda Garcia, Bernat
|
|
dc.doctorat |
Doctorat en Investigació i Innovació en Educació (extingit) |
|