dc.contributor |
Rejón Guardia, Francisco
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dc.contributor.author |
Khokhlova Kostyuchenko, Kateryna
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dc.date |
2020 |
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dc.date.accessioned |
2020-07-15T06:38:51Z |
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dc.date.available |
2020-07-15T06:38:51Z |
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dc.date.issued |
2020-07-15 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153061 |
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dc.description.abstract |
[eng] Numerous factors have made tourism an activity that today could be adapted to any taste and budget. For this reason, now more than ever, the key of success inthe tourism area is to know the client you are targeting. In this research we focus on the all-inclusive tourist from Mallorca Island, one of the most important European tourist destinations from 1950's.To know the all-inclusive tourist profile, it was applied a method of the online survey. The questionnaire was sent to the sample group using the technique of snow ball sampling. Altogether 107 interviewees participated in this study. After the statistical analysis it was conclude that it is difficult to build a clear profile of the “typical” tourist, but it is possible to describe the common travel behavior of travelers. The population of Mallorca prefer the all-inclusive experience with national destination,accompanied by their family, lasting approximately seven days. The main reason to choose this option is to get more time for relax and planned expenses in advance. In case of destination there is no evidence of the traveler preferences, but special characteristics of the destination and the establishment are important factors as well as the weather and the prices. Evidently some limitations exist, however the data obtained in this research could be a fundamental basis for a good targeting strategy of all-inclusive resort. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] Varios factores han ayudado a que el turismo hoy en día sea una actividad que pueda adaptarse a cualquier gusto y presupuesto. Por ello, la clave de un buen funcionamiento del sector turístico es conocer el cliente al que se dirigen. En esta investigación nos centramos en el turista todo incluido proveniente de la isla de Mallorca que ha sido desde 1950 un importante destino turístico. El método utilizado para conocer este perfil es un cuestionario online que se ha enviado a una muestra de la población escogida mediante el método de bola de nieve. Un total de 107 sujetos han formado parte del análisis. Los resultadoshan demostrado que es difícil crear un perfil claro del turista, pero sí se puede llegar a concretar el comportamiento turístico que tienen el común los sujetos. La población local mallorquina prefiere viajar a destinos nacionales con sus familias por periodos de siete días. La razón principal por la que elegir este régimen es disfrutar de más tiempo para relajarse y conocer el presupuesto con antelación. En cuanto a la elección del destino no hay evidencia de preferencias, pero las características del destino y de los establecimientos son factores importantes, igual que el clima y el precio. Evidentemente existen limitaciones, pero los datos obtenidos serán fundamentales para una buena estrategia de posicionamiento de resorts todo incluido |
ca |
dc.format |
application/pdf |
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dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject.other |
All-inclusive tourism |
ca |
dc.subject.other |
travel behavior |
ca |
dc.subject.other |
tourist profile |
ca |
dc.title |
Descriptive and behavior analysis of the all-inclusive tourist focused on the local population of Majorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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