El meu jo poètic. Versos didàctics i propostes interdisciplinàries a l’aula

Show simple item record

dc.contributor Perelló Vallori, Pere
dc.contributor.author Quetglas Barceló, Catalina
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-07-15T07:42:03Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153065
dc.description.abstract [cat] Aquest treball neix de la voluntat de descobrir un món poètic nou als alumnes mentre aprenen a acceptar el seu món interior. Viure la poesia catalana mitjançant l’experiència d’aquesta i el foment de la lectura del gènere amb esperit crític i el plaer per la lectura. Alternant l’acompanyament per part del professor amb l’autoaprenentatge de l’alumne, utilitzarem la poesia com a recurs literari, com a eina de gestió emocional i com a camí per adquirir les competències clau. Per arribar a aquest punt, prèviament, observarem com s’ha dut a terme l’educació literària en la tradició per anar arribant a la situació actual. Amb els suports teòrics de Pere Ballart, Rafael Bisquerra i Glòria Bordons, entre d’altres, farem confluir la poesia en si mateixa, les emocions, juntament amb altres suports artístics com ho són la pintura, la música, la fotografia, etc. Tot això es vol fer palès en un projecte que pretén ser innovador en relació a la diversitat de metodologia i d’avaluació, ja que la realitat que ens trobem als instituts no es troba gaire enfora de la nostra experiència com a alumnes. A afegir, la creació d’una percepció positiva sobre la poesia per part de l’alumnat. La nostra proposta didàctica, amb la col·laboració dels docents encarregats de les matèries de plàstica i música vol ser una interrelació fructífera per a l’aprenentatge significatiu de les arts i de les personalitats diverses. Divulgar, d’alguna manera, aquelles arts que han quedat relegades només a una petita part de la societat i, les quals, creiem que han de tenir un paper fonamental amb el desenvolupament d’aquesta. Amb una recerca per descobriment feta per part de l’alumnat s’anirà incrementant el seu coneixement i es veurà aplicada la competència d’aprendre a aprendre, tant individualment com en grup. Tot això per arribar a una consciència social i cultural que contempli les formes artístiques com a via d’escapament i, sobretot, de vida. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia ca
dc.subject.other Poesia ca
dc.subject.other Competència emocional ca
dc.subject.other Autoaprenentatge ca
dc.subject.other Aprenentatge entre iguals ca
dc.title El meu jo poètic. Versos didàctics i propostes interdisciplinàries a l’aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:25Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics