dc.contributor |
Perelló Vallori, Pere
|
|
dc.contributor.author |
Quetglas Barceló, Catalina
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-15T07:42:03Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153065 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball neix de la voluntat de descobrir un món poètic nou als alumnes mentre
aprenen a acceptar el seu món interior. Viure la poesia catalana mitjançant l’experiència
d’aquesta i el foment de la lectura del gènere amb esperit crític i el plaer per la lectura.
Alternant l’acompanyament per part del professor amb l’autoaprenentatge de l’alumne,
utilitzarem la poesia com a recurs literari, com a eina de gestió emocional i com a camí
per adquirir les competències clau.
Per arribar a aquest punt, prèviament, observarem com s’ha dut a terme l’educació
literària en la tradició per anar arribant a la situació actual. Amb els suports teòrics de
Pere Ballart, Rafael Bisquerra i Glòria Bordons, entre d’altres, farem confluir la poesia
en si mateixa, les emocions, juntament amb altres suports artístics com ho són la
pintura, la música, la fotografia, etc. Tot això es vol fer palès en un projecte que pretén
ser innovador en relació a la diversitat de metodologia i d’avaluació, ja que la realitat
que ens trobem als instituts no es troba gaire enfora de la nostra experiència com a
alumnes. A afegir, la creació d’una percepció positiva sobre la poesia per part de
l’alumnat.
La nostra proposta didàctica, amb la col·laboració dels docents encarregats de les
matèries de plàstica i música vol ser una interrelació fructífera per a l’aprenentatge
significatiu de les arts i de les personalitats diverses. Divulgar, d’alguna manera,
aquelles arts que han quedat relegades només a una petita part de la societat i, les quals,
creiem que han de tenir un paper fonamental amb el desenvolupament d’aquesta.
Amb una recerca per descobriment feta per part de l’alumnat s’anirà incrementant el seu
coneixement i es veurà aplicada la competència d’aprendre a aprendre, tant
individualment com en grup. Tot això per arribar a una consciència social i cultural que
contempli les formes artístiques com a via d’escapament i, sobretot, de vida. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia |
ca |
dc.subject.other |
Poesia |
ca |
dc.subject.other |
Competència emocional |
ca |
dc.subject.other |
Autoaprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge entre iguals |
ca |
dc.title |
El meu jo poètic. Versos didàctics i propostes interdisciplinàries a l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:12:25Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|