Reconeixement visual del moviment humà en temps real per a la interacció natural home-màquina

Show simple item record

dc.contributor.author Jaume i Capó, Antoni
dc.date 2009
dc.date.accessioned 2020-07-16T11:18:14Z
dc.date.available 2020-07-16T11:18:14Z
dc.date.issued 2020-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153101
dc.description.abstract [cat] En la majoria d'interfícies persona-ordinador existents, el coneixement Enactiu com a nou paradigma d'interacció natural, a dia d'avui, no ha estat completament aprofitat. Novetats tecnològiques recents han creat la possibilitat de millorar naturalment i significa, la percepció de la interfície a través d'entrades visuals, les anomenades interfícies basades en visió (VBI). En aquest treball, en primer lloc, s'explora la recuperació de la postura del cos de l'usuari utilitzant la combinació de tècniques robustes de visió per ordinador i els ben coneguts algorismes de cinemàtica inversa en temps real. Llavors, es presenta un algorisme de reconeixement de gestos on els moviments de l'usuari s'obtenen a través del sistema de captura del moviment en temps real basat en visió. Finalment, es presenta com afegir una restricció basada en la imatge a la cinemàtica inversa, amb l'objectiu de millorar els resultats del sistema de captura en temps real basat en visió. ca
dc.description.abstract [eng] In most of the existing human-computer interfaces, enactive knowledge as new natural interaction paradigm has not been fully exploited yet. Recent technological advances have created the possibility to enhance naturally and significantly the interface perception by means of visual inputs, the so-called Vision-Based Interfaces (VBI). In the present document, first, we explore the recovery of the user's body posture by means of combining robust computer vision techniques and a well known inverse kinematics algorithm in real-time. Then, we present a gesture recognition algorithm where the user's movements are obtained through the real-time vision-based motion capture system. Finally, we present how to add image constraints to inverse kinematics in order to improve the results of the real-time vision-based motion capture system. ca
dc.format application/pdf
dc.format.extent 170 ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Reconstrucció 3D a partir d'imatges ca
dc.subject.other Cinemàtica inversa ca
dc.subject.other Reconeixement de gestos basat en visió ca
dc.subject.other Interfícies basades en visió ca
dc.subject.other Interacció persona-ordinador ca
dc.subject.other Interfícies enactives ca
dc.subject.other 3D reconstruction from images ca
dc.subject.other Inverse kinematics ca
dc.subject.other Vision-based gesture recognition ca
dc.subject.other Vision-based interfaces ca
dc.subject.other Human-computer interaction ca
dc.title Reconeixement visual del moviment humà en temps real per a la interacció natural home-màquina ca
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 004 - Informàtica ca
dc.subject.ac Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial ca
dc.contributor.director Perales López, Francisco
dc.contributor.director Varona Gómez, Javier
dc.doctorat Doctorat en Informàtica (extingit)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics