dc.description.abstract |
[cat] La pornografia distribuïda per internet, té un impacte cada vegada més rellevant
en les relacions interpersonals dels adolescents i els joves, normalitzant la
prostitució, les pràctiques de risc, les actituds violentes i centrant-se només en
el plaer de l’home, situant la figura de la dona en una posició inferior. El seu
consum no ha deixat d’augmentar generant confusió als adolescents que moltes
vegades no tenen els coneixements ni la informació suficients per discernir entre
realitat i ficció. Alhora ens trobam en un moment històric pel que fa a la igualtat
de gènere, sent les Balears una de les comunitats capdavanteres en aprovar la
Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat entre dones i homes. En aquest sentit,
l’escola, com a principal agent socialitzador del adolescents i joves, té un paper
clau a l’hora de promoure la igualtat real entre dones i homes, educant de forma
integral i multidisciplinària a l’alumnat per a que sigui capaç de rebutjar qualsevol
tipus de discriminació per motiu de sexe, gènere o orientació sexual.
Per resoldre tots aquests conflictes d’estereotips, rols i desigualtats de gènere i
dotar a l’alumnat dels coneixements necessaris per afrontar les seves relacions
afectives i sexuals de forma real i segura, es presenta una proposta didàctica
dirigida al curs de tercer d’educació secundaria obligatòria per complementar la
falta d’assignatures i continguts enfocats en educació sexual. La proposta es
treballa introduint un llenguatge, uns continguts, unes actituds i una metodologia
lliures d’estereotips, enfocada en tot moment en la prevenció de la violència
masclista. Alhora, també pretén educar als alumnes en tots els aspectes
relacionats amb la sexualitat humana amb els objectius principals de: conèixer,
acceptar i valorar el propi cos, promovent un bon estat de salut, física i
emocional; identificar i valorar els estereotips negatius i rols que s’assumeixen
en les relacions i que poden ser causa de comportaments de violència i
discriminació; reflexionar sobre la idea d’amor i amistat i reconèixer i rebutjar
situacions de desigualtat, assetjament o abús. |
ca |