[cat] L’augment de l’activitat física dins les classes d’educació física ha estat un
tema d’interès des de fa molt temps. Per això l’objectiu d’aquest estudi és
determinar quan es produeix un major valor de temps i intensitat d’activitat
física, si realitzant dues hores seguides d’educació física en un mateix dia (grup
experimental) o dues hores separades en dos dies diferents (grup control).
L’estudi s’ha realitzat a l’IES Llorenç Garcies i Font, a la localitat d’Artà, i s’han
comparat dos grups-classe de primer d’ESO durant un període de 5 setmanes.
S’han mesurat tres tipus diferents de temps de les classes d’educació física: el
temps de compromís motor, el temps útil i el temps de compliment de l’objectiu,
utilitzant un cronòmetre diferent per cada temps per recollir les dades. També
s’ha observat la intensitat de les classes a partir de tres pulsòmetres que es
passaven els alumnes de forma aleatòria i que es recollien cada 10 minuts de
classe. Per altra banda, s’han agafat el nombre de faltes totals en què els
alumnes no han pogut realitzar activitat física i s’ha passat un qüestionari per
conèixer la preferència dels alumnes.
Els resultats mostren un increment significatiu dels tres temps estudiats de les
classes en el grup experimental, en canvi, la intensitat no mostra diferències
significatives entre els dos grups. Per afegit, el grup control ha tingut més faltes
i la preferència dels alumnes ha estat la de dues hores separades.