[cat] Aquest treball aborda l’ús del cinema com a recurs didàctic. En primer
lloc, s’analitza el potencial educatiu que aquest mitjà pot oferir i s’exposen les
raons per les quals cal comptar amb el cinema com a recurs per treballar les
competències clau. En segon lloc, es detallen les característiques que,
aplicades en concret a les assignatures de Geografia, Història i Història de l’art,
fan del cinema una eina a tenir en compte per explicar els continguts
d’aquestes matèries. Seguidament, s’aporta una entrevista realitzada a un
docent expert en l’assumpte tractat i, finalment, es descriu l’activitat duta a
terme per l’autor d’aquest treball durant el període de pràctiques per conèixer
de primera mà els avantatges educatius d’aquest mitjà i poder extreure una
sèrie de conclusions i propostes de millora pel futur.
[eng] This project approaches the use of cinema as a didactic tool. First of
all, the potential educational outcomes of cinema’s use are analysed and the
reasons that make this a useful resource when working the key competences
are exposed. Secondly, a detailed presentation of the features that make
cinema a tool to keep in mind when teaching Geography, History and Art’s
History content. Subsequently, an interview to a teacher who is an expert in this
topic and that currently applies cinema in his lessons is presented. Finally, the
activities carried out by the author of this project during his practice period are
described in order to learn about the educational advantages of this tool and
extract a set of conclusions and proposals to implement this technique in the
future.