Avaluació dels coneixements, actituds i comportaments respecte al medi ambient de l’alumnat de 4t d’ESO de l’IES Felanitx i recurs educatiu en forma d’unitat didàctica

Show simple item record

dc.contributor Jaume Bosch, Maria del Carme
dc.contributor.author Vidal Adrover, Joan
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-11T08:14:05Z
dc.date.issued 2019-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153367
dc.description.abstract [cat] L’educació ambiental (EA) és molt important perquè la societat pugui tenir un recurs per actuar d’una forma sostenible vers al medi ambient. L’ESO, és el mitjà idoni per impartir l’EA, la qual es troba dintre del currículum, i es veu molt condicionada pel professorat que és clau pel seu aprenentatge. L’IES Felanitx, és un centre molt implicat amb els aspectes mediambientals. Segons gran part de l’alumnat les assignatures que tracten aspectes mediambientals són les de caire científic. Els alumnes tenen coneixements dels problemes ambientals però necessiten conèixer millor els d’àmbit local. En general, el professorat té millors actituds i comportaments que l’alumnat. Tot i això, presenta poca formació, encara que hi estaria interessat i inclou elements curriculars a la seva programació. Aquest pensa que hi ha col·laboració per impartir continguts transversals, participa en activitats i coneix el treball mediambiental del centre, destaca la importància de la comunicació entre la comunitat educativa, pensa que els millors recursos són les sortides ambientals, les pràctiques i les jornades de gestió ambiental del centre, destaca la promoció d’activitats motivadores i de programes des del claustre, però no en prioritza la motivació de l’alumnat. La proposta educativa es desenvolupa en forma d’unitat didàctica, tenint en compte els resultats de la investigació, per l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t d’ESO. Aquesta pretén donar recursos per aquells alumnes que realitzen el seu darrer curs acadèmic obligatori, es troba seqüenciada en 12 sessions, on es treballen 7 activitats que tracten temes mediambientals, sobretot d’àmbit local, de forma individual, en grup cooperatiu o en grup classe (algunes es treballen de forma transversal), s’hi inclou l’atenció a la diversitat i s’utilitzen els tipus d’avaluació de diagnosi, formativa i sumativa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject 504 - Ciències del medi ambient ca
dc.subject.other Unitat didàctica ca
dc.subject.other Proposta educativa ca
dc.subject.other Medi ambient ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Biologia i Geologia ca
dc.title Avaluació dels coneixements, actituds i comportaments respecte al medi ambient de l’alumnat de 4t d’ESO de l’IES Felanitx i recurs educatiu en forma d’unitat didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:08:06Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics