[cat] La ludificació és una metodologia d’aprenentatge innovadora. En els
darrers anys molts de professors l’han portat a la pràctica, aconseguint,
d’aquesta forma, millorar la motivació dels alumnes i els seus resultats. Però tot
i estar en ús i demostrar que és un element positiu dins les aules, encara hi ha
un buit teòric sobre el concepte, no existeix una definició precisa del que és, ni
d’on surt ni de com s’aplica.
Aquest treball vol definir què és la ludificació, d’on sorgeix i com s’utilitza.
També, cerca classificar les distintes teories que hi ha al respecte, analitzar-les
i criticar-les, per tal d’aprendre a ludificar a l'aula. Finalment, amb tot aquest
coneixement adquirit prèviament, pretén desenvolupar una proposta didàctica a
l’àrea de tecnologia fent servir la ludificació.
La importància de dedicar aquest Treball de Fi de Màster a parlar sobre
aquest tema, recau en el fet que aquesta nova metodologia d’aprenentatge és
capaç de despertar la motivació intrínseca en els alumnes. D’aquesta manera,
el alumnes són capaços d’implicar-se de veritat en la seva formació i el seu
procés d’aprenentatge.