[cat] Són nombrosos els estudis que demostren com la música influeix
positivament sobre el procés d’aprenentatge. Concretament, aquest treball du a
terme una investigació al voltant d’aquells que se centren específicament en el
paper de la música en el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès. A més
d’evidenciar els beneficis que té la música sobre el desenvolupament de les
destreses comunicatives i l’adquisició de vocabulari o l’aprenentatge d’aspectes
gramaticals, la recerca d’aquest treball comenta l’oportunitat que l’ús de les
cançons suposa per al tractament dels temes transversals. En concret, la
investigació destaca la necessitat de tractar el tema de la diversitat sexual en les
aules de secundària. Per tal de treballar seguint les línies de futur que s’extreuen
de la recerca de la part teòrica, aquest treball presenta una proposta didàctica
que pretén treballar conjuntament les habilitats comunicatives i el tractament de
la diversitat sexual —concretament l’orientació sexual i la identitat de gènere—
mitjançant l’ús de diverses cançons.