dc.contributor |
Torrens Caldentey, Gabriel
|
|
dc.contributor.author |
Roldán Llinàs, Jordi
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-17T09:13:53Z |
|
dc.date.available |
2020-09-17T09:13:53Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153439 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La societat actual està sotmesa a un canvi o renovació constant. Avui en día el
panorama professional és més divers que mai i amb els darrers avenços en la robòtica i
la intel·ligència artificial sembla difícil predir quines seran les aptituds demandades en
un futur on no caldrà tanta mà d’obra. Com a professors ens hem de demanar com ho
podem fer per preparar als alumnes per un futur que ens resulta incert. Potser la
resposta està més relacionada amb la metodologia que amb els continguts.
Metodologies relativament innovadores com l’aprenentatge basat en problemes o
l’aprenentatge basat en projectes intenten trencar amb el model de memorització de
continguts. Per contra, ofereixen un context que estimula el desenvolupament de
competències transversals com per exemple, l'anàlisi de dades, generació d’hipòtesis,
el treball en equip o la presa de decisions.
En el sector de les TIC també es pot observar un patró evolutiu similar. Anteriorment es
cercaven perfils molt especialitzats en alguna tecnologia en particular. Actualment es
valora més tenir un perfil polivalent, dinàmic i que s’adapti al canvi de la indústria. El
mercat ha deixat de ser territori exclusiu per a les grans empreses amb la irrupció de
les start-ups. Els projectes de llarg termini amb una sola entrega final han estat
substituïts pel prototipatge i les versions beta.
La metodologia SCRUM ha permès a les empreses del món tecnològic a adaptar-se al
canvi. A continuació s’explica com es pot aplicar aquesta metodologia en l’àmbit
educatiu proporcionant un exemple d’aplicació a la FP de grau superior de
Desenvolupament D’aplicacions Web. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge basat en projectes |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament d’aplicacions |
ca |
dc.subject.other |
Treball en equip |
ca |
dc.subject.other |
Soft skills |
ca |
dc.subject.other |
SCRUM |
ca |
dc.title |
Aplicació metodologia EduScrum al Cicle Formatiu Superior de desenvolupament d’aplicacions web |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:10:47Z |
|